مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان گفت: ۶۰ هزار زائر سهمیه شرکت از خراسان رضوی در راهپیمایی اربعین و ۲۵۰۰ گذرنامه از ۱۵ هزار گذرنامه رایگان به این استان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۴۹۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 13 September 2017
به گزارش تابناک : مهدی فروزان، مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان در ششمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان که ظهر ۲۲ شهریورماه در محل استانداری برگزار شد، بیان کرد: در سال جاری ۶۰ هزار سهمیه از سوی کمیته ملی برنامه‌ریزی برای شرکت زائران در راهپیمایی اربعین از استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین از کل ۱۵ هزار گذرنامه رایگان که عراق به ایران اختصاص داده، ۲ هزار و ۵۰۰ گذرنامه به خراسان رضوی تعلق دارد.
فروزان اظهار کرد: صدور گذرنامه از ۲۰ شهریورماه در محل شرکت سماح واقع در خیابان فرامرز عباسی جنب کنسولگری عراق، آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مرز اصلی خروج برای زائران استان، مرز مهران است ادامه داد: صدور گذرنامه ویژه زائران استان خراسان رضوی برای عبور از دو مرز شلمچه و مهران انجام خواهد شد.
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی  با اشاره به مشارکت خوب مردمی، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۴۰ موکب پروانه صادر شده است.
فروزان در خصوص صدور گذرنامه برای زائران شهرستانی، گفت: نماینده سازمان حج و زیارت هر شهرستان با جمع‌آوری مدارک لازم جهت صدور گذرنامه اقدام خواهند کرد و لزومی ندارد که زائران شهرستانی برای صدور و تحویل گذرنامه به مشهد مراجعه کنند.
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان اظهار کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین، به منظور ارائه خدمات فرهنگی و اجرای برنامه در مسیر کربلا تا نجف مستقر شده است.
در ادامه حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: طرح قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی(ع) از ویژه برنامه‌های این اداره است که ویژه اربعین برگزار می‌شود.
وی افزود: ایستگاه صلواتی در عمود ۱۲۱۷ که زمین آن یک و نیم میلیارد خریداری و ساخت آن با هزینه یک و نیم میلیارد تومان تا اربعین تکمیل خواهد شد، برپا شده که روزانه ۵ هزار قرص نان برای زائران در این مکان از طریق نانوایی سیار پخت و توزیع می‌شود.
ایزدی ادامه داد: پذیرایی دو هزار نفر در سه وعده غذایی و میان وعده و همچنین برگزاری حلقه‌های معرفت و پاسخگویی به سوالات شرعی با حضور ۵۰ روحانی و همچنین برگزاری مراسم عزاداری ویژه زائران در این مکان در نظر گرفته شده است.





منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار