در پی اختلال در چراغ های راهنما
ثانیه شمارهای چراغ راهنمایی و رانندگی برای بهبود وضعیت شهری تدوین شده است؛ اما هنگامی که قوانین این چراغ ها به هم بریزد نه تنها نظم را بر هم می زند بلکه امنیت شهروندان نیز به مخاطره می افتد.
کد خبر: ۴۹۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 13 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ برخی معتقدند ثانیه شمارها در چراغ های راهنمایی رانندگی،  نه تنها برای راننده ای که پشت چراغ قرمز است احساس آرامش پدید می آورد؛ بلکه او می تواند محاسبه کند که در این زمان به چه اموری می تواند برسد و چه مقدار زمان تا حرکت دارد.

راننده می تواند در ثانیه شمارهای طولانی شخص می تواند خودرو را خاموش کرده و علاوه بر کاهش آلودگی هوا در مصرف سوخت نیز، صرفه جویی کند. جدای از تمام این مسائل بزرگترین کمک را به خود راهنمایی و رانندگی در روان سازی ترافیک می کند؛ زیرا رانندگان می دانند که چقدر زمان تا حرکت مانده و خود را آماده می کنند. پس دیگر صدای بوقی از رانندگان عقب تر شنیده نخواهد شد. به علاوه وقتی هر لحظه احتمال حرکت برای رانندگان وجود دارد، افراد به صورت مداوم با پدال گاز و کلاژ بازی کرده که این مسئله نیز به آلودگی هوا دامن می زند؛ رانندگان با آرامش و بدون استرس، صبر کرده و حتی دیده شده است که در سیکل های طولانی ، برخی رانندگان برای کمک به پاکیزگی هوا ، خودرو را خاموش میکنند. 

از این رو سال هاست چراغ راهنمایی مانع از عبور و مرور غیر مجاز خودرو ها می شود؛ چراغی که همواره سبب امنیت و نظم در سطح شهر می شود اما زمانی که خللی در این چراغ مواجه شود شاهد خطرات بسیاری خواهیم بود.

از مهم ترین مشکلات چراغ راهنمایی که گه گاهی با آن روبرو میشویم این است که گاهی پیش می آید به طور ناگهانی ثانیه شمار از عدد بالایی به صفر میرسد و یا در ثانیه های آخر چراغ سبز ایست می کند؛ در این لحظات فرد به ناچار به طور ناگهانی باید ایست کنید و یا با سرعت هر چه تمام تر از چراغ عبور کنید.

افزایش سرعت در هنگام عبور از چهارراه ها در شهری که پر از موتورسوار بدون قاعده و قانون وجود دارد خطرات بسیاری را متوجه شهروندان می کند.

گرچه بسیاری از ثانیه شمارهای چراغ راهنما در مشهد برداشته شده است اما در برخی چهارراه های اصلی این امر به وفور وجود دارد؛ بر این مبنا تصور اینکه چراغ های سبز در ثانیه های آخر ایست کند و رفتار ماشین های عبوری شاید خیلی ترسناک باشد؛ بر این اساس باید راهنمایی و رانندگی از این رفتارها که سبب بروز خطر خواهد شد ممانعت کند و در کنترل چراغ های عبوری توجه بیشتری نشان دهد؛ امری که این روزها در سطح شهر به وفور شاهد هستیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار