با نزدیک شدن به مهر ماه، زنگ مدارس به صدا در می آید اما در این میان ممکن است برخی افراد به خاطر نداشتن پولی برای تحصیل از این امر که آینده آنان درگیر است، جا بمانند.
کد خبر: ۴۹۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 13 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛  چندی پیش روز مبارزه با بی سوادی بود؛ امری که با فقر گره عمیقی خورده است به طوری که نمی توان این دو را به طور کامل از یکدیگر تمییز داد.

حتما بارها وبارها شنیده اید که فقر و تحصیلات رابطه معکوس و متقابلی با هم دارند. نتیجه‌ی قطعی تحقیقات علمی هم٬ موید این موضوع است و نشان می‌دهد که هر چه در جامعه‌ای میزان سواد و تحصیلات پایین تر باشد نمود " فقر " نیز در این جامعه پررنگ تر است در عین حال هر چه در جامعه ای فقر نمایان تر باشد میزان تحصیلات وسواد نیز در جامعه مورد نظر پایین تر است.

در این میان کودکان برای کسب درآمد کار می کنند که با یک نگاه در سطح شهر به راحتی می توان این مشکل را دریافت که متاسفانه امری است که سبب شده کودکان و سرمایه های این مرز و بوم از تحصیل جا بمانند.

رشد جسمی و فکری افراد در گرو برخورداری از فرصت‌های اجتماعی بهداشت، آموزش، اشتغال و... است. اصل 30 قانون اساسی صراحتا تاکید دارد که دولت موظف است وسایل و امکانات رایگان را تا پایان تحصیلات متوسطه برای همگان فراهم سازد. لذا برخورداری از آموزش و سلامت حق مسلم و انکارناپذیر همه افراد است.

در این راستا بسیاری از خانواده های دانش آموزان از خرید لوازم مورد نیاز آموزشی ناتوان هستند و بنا به نزدیکی مهر ماه نمی توانند فرزندان خود را به مدرسه روانه کنند. بر این اساس در کنار وظیفه ای که بر دوش دولت است به نظر می رسد افراد برخوردار لازم است به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

بر این اساس بسیاری از سازمان های خصوصی اقدام به تهیه لوازم مورد نیاز کرده اند و از مشارکت های خود برای روانه کردن دانش آموزان به مدرسه سخن به میان می آورند. در کنار برخی سازمان ها و ارگان ها مشارکت های مردمی امر غیر قابل چشم پوشی است؛ نکته ای که مشارکت همگان و مسئولیت مردم را می طلبد که باید بدان توجه کرد تا مراقب باشیم کسی از مهر جا نماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار