استاندار کرمان خواستار تبیین جنبه های تحلیلی جنگ شد و گفت: در آن زمان جوانان به عنوان فرمانده لشکر انتخاب می شدند و جلوه های مدیریتی آن زمان باید الگوی برای امروز باشد.
کد خبر: ۴۹۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 13 September 2017
علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این ایام مقدس ایامی در حقیقت یادآوری تاریخی از حماسه و فداکاری و دفاع ملتی است که با همه کمبودها و مظلومیت ها مقتدرانه ایستاد و هشت سال طولانی را به پیروزی رساند.

وی با تجلیل از فداکاران و ایثارگرانی که در این دوران پایداری کردند، افزود: وظیفه نسل حاضر و نسل های آینده نیز چنین است که از پیشکسوتان و حماسه سازان این دوران، شهدای عالی مقام و جانبازان که به رسم انسان دوستی و وفاداری از کشور محافظت کردند، تجلیل کنند.

استاندار کرمان ابراز داشت: در هشت سال دفاع مقدس جوانانی فداکار و بی ادعا جانشان را در راه انقلاب و اسلام فدا کردند و دوران دفاع مقدس یکسری برجستگی هایی داشت.

رزم حسینی گفت: اولین و مهمترین برجستگی، شفافیت بود؛ اعتماد مردم به رزمندگان و ارتباط آنها با مدیران جنگ در نتیجه این شفافیت به وجود آمد و باعث شد که فرزندان این مملکت مداوم به جنگ فرستاده شوند و در بعضی مقاطع آنقدر نیرو زیاد داشتیم که می گفتند دیگر نیرو اعزام نشود و این بسیار شگفت انگیز است.

این مسئول تصریح کرد: شفافیت یعنی صداقت و آزادی اطلاعات، یعنی دولت شیشه ای و اینکه بتوانید آن چیزی را که در صحنه اتفاق می افتد به مردمی که رازدار هستند منتقل کنید.

استاندار کرمان در خصوص دومین برجستگی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: فرماندهی معنوی و خالصانه جنگ بر عهده  امام خمینی (ره) بود و ارتباط صمیمی و معنوی که رزمنده احساس تکلیف می کرد که تا آخر بماند و شهید، اسیر یا جانباز شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه وحدت ملی در دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: همه باهم یک حرف می زدند و همه کمک می کردند، این وحدت رویه تا آخرین روزهای جنگ ادامه داشت و یکی از عوامل مهم در دوران جنگ بود.

وی ابراز داشت: کسانی که اهل قلم و اندیشه هستند باید به جنبه های تحلیلی جبهه های جنگ برای جوانان پرسشگر ما بپردازند که چگونه جنگ شروع شد، چگونه فرد ۲۰ ساله ای را فرمانده لشکر می گذاشتند و اکنون چرا فرد ۳۰ ساله ای را نمی توان استاندار گذاشت و ما باید این جلوه های مدیریتی جنگ را به جوانان نشان دهیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیریت جهادی بد جلوه داده شده است، افزود: مدیریت جهادی یعنی تلاش همراه با تدبیر و کوشش، همراه با عقل و درایت و اینکه وقت بیشتری برای ممکلت بگذاریم.

وی از کشتارهای بی رحمانه داعش گفت و بیان داشت: کرمان همواره بعد از جنگ در حوزه اعتلای فرهنگ جهاد پیشگام بود و اولین استانی بود که موزه جنگ دفاع مقدس و بحث خدمات رزمندگان را راه اندازی کرد.

رزم حسینی دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس ایجاد نیروهای مسلط و کارآمد و با تجربه ای همچون سپاه و بسیج دانست و تصریح کرد: ایران در این جنگ هشت ساله در صنایع دفاعی به خودکفایی رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار