عضوگیری جدید و ساماندهی گروه‌ها از برنامه‌هایی است که برای 6 ماه دوم سال در نظر گرفته شده است. همچنین دومین مانور بزرگ ایمنی با حضور جمعیت گروه دوام ثامن، 5 دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 12 September 2017

به گزارش تابناک : رئیس شبکه آسیایی جامعه ایمن و سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد از وجود گسلی ناشناخته در جنوب این شهر خبر داد و گفت: تنها یک گسل از 7 گسل پیرامون مشهد، گسل ناشناخته‌ای به وسعت احتمالی 100 کیلومتر در جنوب شهر مشهد است که می‌تواند زلزله‌ای به قدرت بین 6.8 تا 7.2 ریشتر ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره «آموزشی دوام ثامن» که در محل تالار شهر برگزار شد، با اشاره به زلزله‌خیر بودن مشهد، اظهار کرد: به همین دلیل ضرورت دارد افراد با دریافت آموزش‌های لازم، برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی لازم را کسب کنند.

وی یادآورشد: بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته مشخص شد، میزان آمادگی و شناخت ایرانیان در برابر زلزله 8 درصد و ژاپنی‌ها، 80 درصد است.

رئیس شبکه آسیایی جامعه ایمن در خصوص تشکیل گروه‌های مدیریت بحران یا دوام ثامن توضیح داد: با بررسی‌های صورت گرفته در حوادث مختلف به این نتیجه رسیدیم در ساعت طلایی بحران‌ها، شهروندان بحث خودامدادی و دگر امدادی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون 4 هزار و 200 نفر از شهروندان مشهدی در 20 محله تحت پوشش آموزش‌های گروه دوام ثامن قرار گرفتند، تصریح کرد: هیچ شرطی به غیر از شرط سنی 18 تا 55 سال برای حضور در گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات وجود ندارد و افراد می‌توانند به این گروه‌ها بپیوندند.

عزیزی با اشاره به اینکه جشنواره از تیرماه امسال وارد فاز دوم خود شد، گفت: در فاز دوم این جشنواره، تعداد 200 نفر از نمایندگان مدیریت بحران در روزهای جمعه آموزش‌های تخصصی را در حوزه ایمنی دریافت کردند.

وی در خصوص برنامه‌های آینده این مدیریت برای گروه‌های دوام ثامن توضیح داد: عضوگیری جدید و ساماندهی گروه‌ها از برنامه‌هایی است که برای 6 ماه دوم سال در نظر گرفته شده است. همچنین دومین مانور بزرگ ایمنی با حضور جمعیت گروه دوام ثامن، 5 دی ماه امسال برگزار خواهد شد. 






منبع : شهردارآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار