استفاده از تلفن همراه در گرو آنتن‌هایی است که به نسبت تعداد کاربران در شهرها نصب می‌شود اما نصب این دکل ها خطراتی در پی دارد که اعتراض اعضای شورای شهر تهران را برانگیخته است.
کد خبر: ۴۹۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 11 September 2017
به گزارش تابناک : استفاده از تلفن همراه در گرو آنتن‌هایی است  که به نسبت تعداد کاربران در شهرها نصب می‌شود و به گفته برخی محققان این آنتن‌ها تاثیرات منفی بسیاری روی انسان‌ها می‌گذارد. از این رو، با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ابزارهای مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاکنون بحث های فراوانی در خصوص میزان آسیب های ناشی از تشعشعات ابزارهای مخابراتی شده است. البته بحث مضر بودن تشعشعات آنتن‌های BTS به‌ مدت‌ها پیش برمی‌گردد، اما با اوج گرفتن نگرانی‌های ناشی از این تشعشعات و بحث هایی مبنی بر مضر بودن این آنتن‌ها بر سلامتی انسان ، به آنجا کشیده شده که برخی از مردم حتی از نصب آنتن‌های BTS تلفن‌همراه در مناطق زندگی خود ممانعت می‌کنند؛ از این رو، روز گذشته در صحن علنی شورای شهر تهران بحث هایی بر سر آسیب های این دکل های مخابراتی صورت گرفت.

در شرايطي كه مضرات پرتوهاي مخابراتي و راديويي دكل‌هاي مخابراتي از سوي كارشناسان و متخصصين ثابت شده است، با اين وجود اين امواج هنوز تن به تدوين مقررات، ضوابط و استانداردهاي لازم نداده‌اند و در غياب نظارت جدي با اجاره‌بهاهاي ميليوني پيشنهادي پيمانكاران، همچنان بام و حياط خانه‌هاي مسكوني را اشغال و با روند فزاینده ای در طول چند سال گذشته سلامت شهروندان را خرج مي‌كنند.

بر این اساس توقع شهروندان این است که این دکل ها در زمین هایی که شهرداری تحت تملک دارد نصب نشود و با مدیریت همه جانبه سبب کمترین آسیب به شهروندان شود؛ از این رو مدیریت یکپارچه این روزها بیش از حد نیازش احساس می شود.

بر این اساس زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن انتقاد به نصب دکل‌ها و آنتن‌هایی مخابراتی در شهر تهران گفت: نصب اینگونه دکل‌ها در فاصله نزدیک به واحدهای مسکونی اثرات سوء و مخربی دارد.

بر این اساس با موافقت اعضای شورای شهر تهران انتخاب یک نفر نماینده شورای شهر تهران جهت عضویت در کارگروه مصوبه ساماندهی دکل‌ها، آنتن ها و ایستگاه های ارتباط رادیویی در شهر تهران از دستور جلسه خارج و قرار شد در جلسه بعدی این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.
وی با اشاره به جانمایی دکل ها در سطح شهر تهران اظهار کرد: باید از نگاه محیط زیستی به نصب دکل ها پرداخته شود. نگاه محیط زیستبه مسائل در سال های اخیر مغفول بوده و در تصمیم گیری ها جای محیط زیست خالی بوده است. 

صدراعظم نوری ادامه داد: در یک مقطع در کمیسیون شهرسازی به موضوع دکل ها پرداخته شده و در شورای چهارم موضوع در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفته است.

 وی با تاکید بر عوارض سو دکل ها و آنتن های مخابراتی برای شهروندان گفت: این آنتن ها خطراتی را برای شهروندان داشته اما متاسفانه هیچ گاه به موضوع با نگاه محیط زیستی پرداخته نشده است.

با توجه به حساسیت وجود این دکل ها در ساختمان ها، این مشکل وجود دارد که بیشتر دکل های مخابراتی بر روی ساختمان های شخصی نصب شده است و نصب این دکل ها بر روی زمین های تحت تملک شهرداری درصد کمی را شامل می شود؛ از این رو به نظر می رسد دولت با در نظر گرفتن این مهم نیاز است سایه دکل را از ساختمان های سطح شهر کم کند.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار