ابراز نگرانی عضو شورای شهر درباره توافقات میان شهرداری با سرمایه گذاران
برخی کارشناسان مدعی هستند که مشهد با مشکل فرار سرمایه گذاران مواجه شده به طوری که نمایندگان شهر به مردم قول برگرداندن این سرمایه گذاران به شهر را داده بودند.
کد خبر: ۴۹۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 11 September 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ چندی است که مشهد با مشکل فرار سرمایه گذاران مواجه شده به طوری که نمایندگان شهر به مردم قول برگرداندن این سرمایه گذاران به شهر را داده بودند. امیر شهلا در این راستا با اعلان این خبر که با هرعاملی را که امنیت سرمایه گذاری در مشهد را تهدید کند و تمایل سرمایه گذاران جلای مشهد کرده برای بازگشت را سرکوب کند مخل توسعه و عمران شهر است، برخورد میکنیم ، گفت: عوامل مخل توسعه و عمران شهر چه دستگیری 21 داعشی در شهر باشد چه خبر ابطال طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر ، عواملی است که بر سرمایه گذاری در شهر تاثیر گذار است و باید به سختی جلوی آن را گرفت .

 عضوشورای شهر درباره طرح تفصیلی اطراف حرم و تغییرات حاصل شده در آن اظهار داشت: در ابتدا طرح طاش برای اطراف حرم تدوین شد و سپس طرح تفصیلی موسوم به مهرآزان 2 ابلاغ شد که در حال حاضر از اجرای این طرح 15 سال می گذرد و 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

شهلا دلیل حضور معاون وزیر راه شهر سازی در مشهد را توجیه اعضای شورای شهر درخصوص ابطال طرح عنوان کرد و افزود: شورای پنجم پیش از شکل گیری رسمی، در نامه ای جداگانه به وزیر و معاون وقت شهرسازی از آنها خواسته بود با توجه به بار مالی گسترده طرح جدید برای شهرداری اجازه بررسی ابعاد جدید طرح توسط شورا را صادر کنند .

وی ادامه داد : شورای عالی شهرسازی با توجیه حفظ هویت میراثی و تاریخی بافت پیرامون حرم و بدون در نظر گرفتن وضعیت موجود و این نکته که از اجرای طرح قبلی 15 سال می گذرد و اکثر پهنه ها بر اساس آن شکل گرفته شده است اقدام به جایگزینی طرحی جدید می کند .
عضو شورای شهر ضمن اشاره به هزینه های تحمیلی این طرح به شهر و شهرداری گفت : هزینه جابجایی این طرح باید از جیب مردم و شهرداری پرداخت شود و مقدار این هزینه حدود پنج هزار و 100 میلیارد تومان برآورد شده است که شامل هزار میلیارد اوراق مشارکت و 4 هزارو 100 میلیارد نیز حقوق مکتسبه ذی نفعان است .

شهلا با ابراز نگرانی درباره توافقات فی مابین شهرداری با سرمایه گذاران تصریح کرد: شهرداری بر اساس طرح قدیمی با بسیاری از سرمایه گذاران توافق نامه منعقد کرده است لذا با نقض این طرح، همه ی توافقات شهرداری نیز نقض می شود و شهرداری مکلف به پرداخت خسارت خواهد شد .

وی توضیح کلی درباره طرح جدید داد و افزود: در این طرح راه باغ ها حذف شده است، شارستان باز نمی شود  ،خیابان شعاعی 35 متری به 12 متری تبدیل شده است و این دلایل نقض شدن بسیاری از قرار دادهاست .

شهلا با تایید ایرادات وارده به طرح قدیمی گفت: بعد از 15 سال که بیش از 55 درصد طرح پیشرفت کرده است نمی شود براحتی  طرحی را کنار گذاشت و ادعا کرد که خسارتهایش را از محل افزایش قیمت بلیط قطار و هواپیما تامین خواهد شد . تکلیف سرمایه گذارای های انجام شده چه می شود؟ تعهدات شهرداری را چه کسی به گردن می گیرد؟

عضو شورای شهر با اعلام نتیجه جلسه گفت : معاون رئیس راه و شهرسازی به اعضای شورای شهر قول داد تا تمامی دغدغه های مطرح شده در جلسه را به مرکز منتقل کند تا تصمیمی منطبق بر نظرات نمایندگان مردم اتخاذ شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار