مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: الگوی زیارت- زیارت مشهد باید تبدیل به الگوی زیارت- سیاحت شود.
کد خبر: ۴۹۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 11 September 2017
به گزارش تابناک : احمد دیناری، اظهار کرد: تمام مقاصد گردشگری دنیا پس از این که به مرحله بلوغ و رشد می‌رسند و با توجه به اینکه جاذبه‌های گردشگری آنها تکراری و مستهلک می‌شود و ورودی گردشگر انها رشد نزولی پیدا می‌کند، مقاصد گردشگری خود را احیا می‌کنند و یا دست به ایجاد جاذبه‌های ثانویه می‌زنند.

وی افزود: جاذبه‌های ثانویه مانند ایجاد پارک‌های موضوعی مانند باغ پرندگان، باغ گیاه‌شناسی و... است با این هدف که جریان گردشگری شهر را احیا کنند. همچنین ایجاد پارک‌های آبی در مشهد یکی از این پارک‌های موضوعی است که ماندگاری را افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد در خصوص وضعیت تاسیسات گردشگری شهر مشهد گفت: ما دومین کلانشهر کشور هستیم، اما در شهر خود یک باغ وحش خوب نداریم، همان باغ وحش هم صحبت تعطیلی‌اش مطرح است، کوهستان پارک مشهد نیز چند سال است که تعطیل شده و تنها باغ پرندگانی که وجود دارد به گونه‌ای نیست که بتواند رضایت بازدیدکننده را جلب کند.دیناری با تاکید بر اینکه باید موزه های تخصصی در مشهد با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی افزایش یابد، عنوان کرد: پیش‌بینی من این است که اگر رویکرد ما در سال‌های آینده به سمت توسعه جاذبه‌های گردشگری ثانویه با تنوع و پراکندگی مناسب و زیرساخت‌های لازم برود و ورود زائران خارجی تسهیل شود، شاهد رونق حوزه گردشگری در مشهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد با اشاره به اینکه گردشگری، صنعتی به شدت ترسو است، خاطرنشان کرد: این صنعت بسیار وابسته به عناصر کلان در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بهداشتی و تکنولوژی است.

وی با اشاره به تاسیسات گردشگری مشهد، افزود: طبق ماده یک آئین‌نامه تاسیسات گردشگری مصوب هیأت وزیران که در شهریور سال 94 نیز اصلاح شد، تاسیسات گردشگری شامل 25 نوع تاسیسات هستند که از جمله آن هتل، متل، آژانس مسافرتی، دهکده گردشگری، مرکز تفریحات گردشگری و ... است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، تاکید کرد: یک سرمایه‌گذار باید یک طرح توجیهی برای سرمایه‌گذاری خود داشته باشد و در نوع سرمایه‌گذاری خود خلاقیت به خرج دهد و الگوهای موجود در ایران و خارج کشور را بررسی کند و چنانکه سازمان میراث فرهنگی نیز مانع خلاقیت سرمایه‌گذاران نبوده و نیست.






منبع : جام جم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار