عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشهد مظهر تمدن ایران‌شهری اسلامی و محل تقاطع قرائت اهل بیت از اسلام و تمدن و فرهنگ ایرانیست، تاکید کرد: ساختارهای اداری مشهد باید جایگاه بین المللی داشته باشند.
کد خبر: ۴۹۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 11 September 2017
به گزارش تابناک : امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه کارکردن در مشهد هم زحمت و هم خیر و برکت زیادی دارد، گفت: ما تنها مرکز استانی هستیم که مرز گسترده ای در منطقه ناامن داریم و علاوه بر آن محل مهاجرت نیمه شرقی کشور هستیم.
وی افزود: در سال‌های گذشته جمعیت مشهد بیشتر از پنج برابر و وسعت آن ده برابر شده است و همین امر علت لزوم تمرکز و توجه به مشهد را نشان می‌دهد.
نماینده مجلس خاطرنشان کرد: لازمه اول کار کردن در مشهد، فارغ از دستورالعمل‌ها و قوانین بینش و نگاه توحیدی است تا بدانیم قرار است به قرب الهی برسیم و اینگونه نحوه تعامل و پاسخگویی ما تغییر می‌کند‌.
قاضی‌زاده تاکید کرد: باید در دوران مسوولیت خود زمان و جان و مال خود را وقف کنیم و بدانیم این زمان بسیار کوتاه است.
وی گفت:مشهد مظهر تمدن ایران‌شهری اسلامی و محل تقاطع قرائت اهل بیت از اسلام و تمدن و فرهنگ ایرانیست که اگر قرار باشد یک الگوی صحیح از صلح جهانی را ارائه کنیم باید در مشهد باید پیاده کنیم.
نماینده مجلس افزود: باید استانداردهای زندگی را در حوزه‌های مختلف معین کنیم و مردم را بر اساس تمدن امام رضا(ع) و رنگ و بوی ایران آموزش دهیم.
قاضی‌زاده ادامه داد: مشهد شهر بین المللی و ملی و تابلوی تمام عیاری است که یکی از مطالبات آن نگاه فارغ از جمعیت با رویکرد تمدنی است یعنی ساختارهای اداری آن باید جایگاه بین المللی داشته باشند.
وی افزود: باید ساختار اداری و جنبه‌های حقوقی را تعیین کنیم و آن نیاز به مطالعه جامع دارد که می‌خواهیم در بررسی بلندمدت چه تعریفی از مشهد الرضا(ع) داشته باشیم.
نماینده مشهد و کلات با اشاره به مشکلات مشهد گفت: در حوزه امنیت، انرژی به ویژه آب با مشکل مواجهیم و در آینده نزدیک با ریزگردها مواجهیم.
قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: باید حوزه اشتغال را باز تعریف کنیم چرا که نظام آموزشی ما چه عمومی و چه تخصصی برای تولید علم و نیروی انسانی نیازمند فکری اساسی است.







منبع : نخست نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار