مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو درباره‌ی ضرورت ادامه تولید و پخش برنامه‌های کودک در شبکه دو، به‌رغم گسترش فعالیت‌های شبکه کودک و نوجوان، توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۴۹۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 11 September 2017
به گزارش تابناک : آذرمیدخت آذرهوش همچنین برنامه‌های جدید گروه کودک و نوجوان این شبکه در مهر ماه را تشریح کرد.

این مدیر تلویزیونی درباره مجموعه «کلاه قرمزی» و وضعیت پخش آن اظهار کرد: در حال حاضر اتفاق جدیدی برای این برنامه نیفتاده است و امیدواریم خبرهای خوبی بشنویم.

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از تدارک سری جدید مجموعه «محله گل و بلبل» برای پخش در زمستان خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول طراحی‌های جدید این مجموعه هستیم و قرار است تغییرات خوبی در یک فضای متفاوت داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه مجموعه «محله گل و بلبل» زمستان کلید خواهد خورد، درباره تغییرات محتوایی و ساختاری برنامه نیز توضیح داد: سری جدید «محله گل و بلبل» همچنا نمایش خواهد بود، اما ممکن است تغییراتی در دکور و همچنین بازیگران جدید داشته باشیم.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما درباره «عموهای فیتیله‌ای» که در سری جدید با مشارکت وزارت بهداشت تولید خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر عوامل بر روی داستان و طرح برنامه کار می‌کنند و قرار است تغییراتی در طراحی آن ایجاد شود.

آذرهوش در عین حال از کلید خوردن مجموعه «عموهای فیتیله‌ای» از اوایل مهرماه خبر داد.

او درباره ادامه فعالیت گروه کودک و نوجوان در شبکه دو سیما به موازات راه‌اندازی شبکه‌ای برای این گروه سنی، اظهار کرد: در حال حاضر بنا بر تغییر نیست، اما اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد، باید در سطح کلان سازمان صداوسیما این اتفاق صورت بگیرد؛ البته شبکه دو سیما به عنوان یک شبکه عمومی و شبکه‌ای بسیار قدیمی و باسابقه شناخته می‌شود و باید برای همه گروه‌های سنی برنامه‌ داشته باشد و قطعا بخشی از آن هم گروه کودک و خردسال است.

وی در ادامه در توضیحاتی بیشتر یادآور شد: شبکه دو سیما یک شبکه عمومی است و شبکه‌های عمومی همان‌گونه که از اسم آن‌ها پیداست برای عموم مردم هستند؛ بنابراین گروه سنی کودک و نوجوان هم بخشی از جامعه هستند که باید برنامه‌های خود را داشته باشند. مازاد بر اینکه شبکه دو سیما تنها شبکه سراسری است که در حال حاضر برنامه کودک پخش می‌کند؛ البته شبکه پنج سیما هم برنامه کودک دارد اما به گستردگی شبکه دو سیما نیست.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در عین حال گفت:‌ شبکه‌های دیگر مثل پویا، نهال و امید هنوز پوشش سراسری ندارند و شبکه‌هایی هستند که از طریق ست‌اپ‌ باکس قابل دریافت هستند. بنابراین وظیفه ما خیلی سنگین‌تر است چرا که برای تمام کشور باید برنامه تولید کنیم و برای هر مقطعی باید برنامه داشته باشد.

آذرهوش در ادامه درباره برنامه‌های جدید شبکه دو سیما نیز توضیح داد: شبکه دو سیما برای مهرماه چندین برنامه در دست تولید دارد. یکی از کارها «یادگاری‌های مادربزرگ» است که به تهیه‌کنندگی امید نجف‌زاده و کارگردانی امیر فیضی ساخته شده است. این مجموعه یک کار داستانی رئال عروسکی است و به عقیده من کار جذابی است که بچه‌ها حتما آن را دوست خواهند داشت. این کار در مرحله تدوین است و اسپانسر آن ستاد مبارزه با مواد مخدر است اما مطلقا ربطی به مواد مخدر ندارد و محتوای برنامه آموزش سبک زندگی و تصمیم‌گیری درست به بچه‌هاست و آموزش اینکه بچه‌ها یاد بگیرند بهترین‌ها را برای خود انتخاب کنند.

وی در ادامه یادآور شد: مجموعه «یادگاری‌های مادربزرگ» سرفصل‌هایی دارد که کاملا بر روی سبک زندگی بچه‌ها اثر می‌گذارد. این اتفاق خوبی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر به این نتیجه رسیده است که از خردسالی بر روی محتواهای زیربنایی سرمایه‌گذاری کند.

آذرهوش زمان پخش برنامه «یادگاری‌های مادربزرگ» را پس از ایام محرم و اواسط مهر ماه اعلام کرد.

وی همچنین از پخش مسابقه استعدادیابی مداحی برای نوجوانان با عنوان «نو نوایان» ویژه ایام محرم خبر داد و گفت: فراخوان این برنامه ۱۵ شهریور ماه به اتمام رسید و تاکنون ثبت‌نام‌های زیادی صورت گرفته است و تولید برنامه آغاز شده است و بخش عمده‌ای از غربالگری‌ها برای حضور نوجوانان اتفاق می‌افتد.

آذرهوش اظهار کرد: این مجموعه نیز به جهت اینکه استعدادیابی در حوزه مداحی در تلویزیون تاکنون نداشته‌ایم کار خوبی است. البته سعی شده است یک معرفتی را در این برنامه معرفی کنیم و به صرف مداحی اکتفا نکردیم.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار