آیت الله علم الهدی؛
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برادران و خواهران، غدیر قربانی می‌خواهد، بچه‌های ما الآن در کویر عراق و شام در برابر دشمنان غدیر سرشان بریده می‌شود، این‌ها قربانی غدیر هستند و دفاع از حرم غدیر می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 10 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛  آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: عید الله الاکبر، عید سعید غدیر را به محضر مقدس شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم، عید غدیر عین سایر اعیاد اسلامی است؛ در فرهنگ اسلام، عید و سروری که جنبه اسلامی دارد، در حقیقت به خاطر خاطره‌ی حوادث گذشته نیست، سالروز یک جریان مسرت‌بخش در گذشته از دیدگاه اسلام، عید نیست.

 
عید غدیر، عید ارائه یک اندیشه است

ایشان ادامه داد: عید، عید فطر و قربان است و بقیه اعیادی که به مناسبت ولادت ائمه (علیه‌السلام) یا بعضی حوادث و رویدادهای مسرت‌بخش که داریم، عید مذهبی و ملی است، عید اسلامی نیست، عید اسلامی، عید فطر و عید قربان است اما عید غدیر، عید اسلامی هست به این خاطر که در روز عید غدیر که عید می‌گیرید به خاطر حادثه 1400 سال قبل در بیابان غدیر خم که پیامبر امیرالمؤمنین را سر دست بلند کرد و او را به‌عنوان وصی خود معرفی کرد، به این خاطر عید نمی‌گیریم، عید غدیر ارائه یک اندیشه است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به تشریح چرایی عید گرفتن غدیر، عنوان کرد: چرا عید فطر را عید می‌گیرید؟ به خاطر این‌که در هرسال یک ماه رمضان روزه گرفتید، مشمول غفران الهی قرار گرفتید، خدا را عبادت کردید، آمرزیده شدید، روز فطر را عید می‌گیرید به خاطر جشن آمرزش، عید قربان را چرا عید می‌گیرید؟ چون عید لقا الله و نزدیکی به خدا است؛ در روز قبلش دعای عرفه خواندید، توبه کردید، به درگاه خدا آمدید، درهای رحمت خدا به روی شما باز شده است، بناست نفس خودتان را آن روز سر ببرید، بنده خدا شوید نه بنده نفس، لذا روز عید قربان را عید می‌گیرید.

 

عید غدیر خم، عید اندیشه تداوم وحی در رهبری امت اسلامی است

 ایشان با بیان این‌که پیامبر اکرم در غدیر خم، تداوم رهبری را در جریان حاکمیت مظهر الله عنوان کردند، خاطرنشان کرد: عید غدیر نیز از نوع عید فطر و عید قربان است، یعنی عید غدیر عید اندیشه تداوم وحی در رهبری امت اسلامی است، آنی که پیغمبر اکرم در غدیر خم در خطبه غدیریه‌شان به‌عنوان مسئله اصلی بیان کردند غیر از معرفی امیرالمؤمنین و فضائل ایشان، مسئله اصلی این بود که همان‌طوری که مبعوث از طرف خدا است  و تشکیل امت داده و مبعوث از طرف خدا رهبری امت را به دست دارد، تداوم رهبری امت بعد از پیغمبر باید به‌وسیله عنصری باشد که مظهر خدا است و خدا او را برای امامت و ولایت ساخته است، تداوم رهبری بعد از پیغمبر در جریان حاکمیت الله و مظهر الله است.

 
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: پیغمبر اکرم در خطبه غدیریه می‌فرمایند «فَلْیُبَلّغْ الشاهد الغائب»، یعنی شمایی که الآن حاضر هستید به آنان که نیستند برسانید، شما که پدر هستید به فرزندان و نسل خودتان برسانید، نسل آنان و فرزندان آنان که معلوم نیست امیرالمؤمنین را درک کنند، پس چرا می‌گویند به آنان برسانید؟ به آنان رهبری امت و رهبری جامعه اسلام جز با حاکمیت الله و رهبری منصوب از طرف خدا به‌هیچ‌وجه قابل ادامه نیست، جز ولی امر از طرف خدا، هر نظام، حکومت و حاکمی طاغوت است.

 
دکترین سیاسی اسلامی در عید غدیر ارائه شد

 ایشان بیان کرد: آنی که در غدیر هرسال ارائه می‌شود، ما عید غدیر را عید ارائه اندیشه به دنیا می‌گیرید و عید ارائه دکترین سیاسی به جهان بشری که مدیریت بشر باید به دست خدای بشر باشد، مدیریت بشر در دست خود بشر قابل‌تکمیل و دارای صلاحیت قطعی نیست، باید به دست خدای بشر باشد، ما غدیر را عید می‌گیرید دکترین سیاسی نشان می‌دهیم، ارائه اندیشه می‌کنیم، عید می‌گیرید که یک مبنای قطعی سیاسی را در عرصه زندگی اجتماعی امت اسلام در دنیای اسلام نشر دهیم نه این‌که برای حادثه  سال قبل فقط خوشحال باشیم لذا عید ما در غدیر عین عید ما در فطر و قربان است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بعضی از فقها در عید غدیر همان نمازی که در عید قربان و فطر خوانده می‌شود، همان نماز را گفتند مستحب است در عید غدیر هم همان نماز خوانده شود و در بین فقهای موجود نقل شده، حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی این مسئله را فتوا دادند که در روز عید غدیر هم عین نماز عید فطر و قربان خوانده شود به خاطر این‌که عید غدیر عین عید فطر و قربان است، عید ارائه اندیشه و دکترین سیاسی است، عید ارائه تفکر و فکره خاص دینی و توحیدی به جوامع بشریت و هم به امت اسلامی است، برای این ما غدیر را عید می‌گیرم.
 

تقارن عید غدیر و 17 شهریور، یعنی برای حاکمیت ولایت باید مجاهده کرد

باید توجه داشته باشیم که غدیر برای ما خیلی عزیز است منتها امروز که شب عید غدیر است مصادف شده با 17 شهریور، تقارن 17 شهریور با عید غدیر برای ما بیانگر و گویای یک حقیقت است و آن این‌که حاکمیت امامت و ولایت، مجاهده لازم دارد، جان دادن می‌خواهد، فداکاری می‌خواهد، جامعه دینی و جامعه طرفدار توحید و اسلام ناب تشیع باید بداند حاکمیت ولایت و امامت در جامعه دینی، جان دادن می‌خواهد و نمونه آن، 17 شهریور 57 است.

 ایشان ادامه داد: خانمی بچه بغل، از خانه‌اش راه افتاد، گفتند کجا می‌روی؟ نان می‌خواهی؟ گرسنه‌ای؟ خانه و پوشاک می‌خواهی؟ گفت مرجع تقلید من، نایب امام زمان (علیه‌السلام) به من گفته از دینم حمایت کنم، می‌روم از دینم حمایت کنم و بچه به بغل آماج حمله مسلسل‌های جلادهای شاه شد؛ غدیر فدایی لازم دارد، اولین فدایی هم عزیزان خود امیرالمؤمنین بودند، همه عیدها عید شادی است اما غدیر عید تلخ است چون به‌پای غدیر یک قربانی 6 ماهه افتاده، عزیزترین افراد بشریت، سیده نساء عالمین افتاده و همه این‌ها قربانی غدیر هستند.

 

مسلمانان میانمار قربانی توطئه استکبار شده‌اند

 آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برادران و خواهران، غدیر قربانی می‌خواهد، بچه‌های ما الآن در کویر عراق و شام در برابر دشمنان غدیر سرشان بریده می‌شود، این‌ها قربانی غدیر هستند و دفاع از حرم غدیر می‌کنند منتها قربانی دو جور است، یک قربانی در جبهه است مثل عزیزان رزمنده مدافع حرم ما یا عزیزان 17 شهریور، این قربانی عزت است، لذت است، افتخار و سعادت است اما یک قربانی که آن‌هم از نیروی اسلام، جامعه و امت اسلام گرفت می‌شود، دلسوزی، اشک و ناراحتی دارد و آن قربانی است که آدم‌ها کشته شوند و بچه‌ها در آتش سوخته بشوند به خاطر توطئه، قربانی جبهه نیست، قربانی توطئه است.

ایشان افزود: ما امروز یک قربانی در بحرین داریم، قربانی جبهه است، یک قربانی در یمن داریم، قربانی جبهه است اما یک قربانی در میانمار داریم، قربانی توطئه است، آدم دلش می‌سوزد، از سال 91 یک توطئه شیطانی با اتهام مسلمانان به‌عنوان تجاوز به یک زن بودائی، یک درگیری بین مسلمانان و بودائی‌ها ایجاد کردند، مسلمانان را قتل‌عام کردند؛ اصل توطئه توسط آمریکا و اسرائیل در میانمار اجرا شد و دستگاه حکومتی میانمار که دستگاه وابسته به استکبار غربی هست این درگیری را بهانه کرد و  گفت 800 هزار مسلمان استان آرکان باید میانمار را تخلیه کنند تا این درگیری آرام بگیرد، ارتش هم افتاد به جان مسلمانان؛ خانه مسلمانان را با اهلش آتش می‌زدند، بچه کوچک، پیرمرد و زن در آتش بسوزند، تنها آمریکا و اسرائیل پشت پرده نیستند، برخی دولت‌های سرمایه‌دار منطقه ما هم پشت پرده هستند.

 
دستگاه دیپلماسی دست‌های پشت پرده استکبار در منطقه را افشا کند

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به تأثیر عملکرد مسؤولان نظام در برملا شدن توطئه‌های دشمن، خاطرنشان کرد: می‌خواهم از مسؤولین نظام خواهش کنم، عزیزان من، اینجا نظام اسلامی تشکیل دادیم، ایران با ترکیه و پاکستان فرق دارد که فقط محکوم و اظهار تأسف کنند، اینجا ایران اسلامی است، نظام اسلامی است، مراجع تقلید ناراحت هستند، مقام معظم رهبری بیانیه دادند، ما هم حکومت و امکانات حکومتی داریم، شما یک دستگاه دیپلماسی گسترده در سطح کره زمین دارید، این دستگاه دیپلماسی توطئه‌های پشت پرده‌ای که بعضی حکومت‌های عرب ناپاک منطقه در قضیه کشتار میانمار دست دارند، افشاگری کند. «تکبیر»

ایشان یادآور شد: این مردم ما متدین هستند، این مردم نماینده متدین انتخاب کردند به مجلس شورای اسلامی فرستادند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با قدرت وسط میدان بیاید و دستگاه دیپلماسی را بازخواست کند، برای مردم ما روشن کنید توطئه‌های پشت پرده را،  از جنایتگرانی که مزدور آمریکا هستند که می‌خواهند از اینجا هم ببرند، هم بچاپند و هم نوکری استکبار را بکنند، رسوا و افشا کنید در جامعه اسلام و امت اسلامی.


هلال‌احمر جمهوری اسلامی برای کمک‌رسانی به مرد میانمار بسیج شود

آیت‌الله علم‌الهدی بر لزوم تسریع در کمک‌رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار تأکید کرد و گفت: از طرف دیگر، امکانات هلال‌احمر داریم، این مردم مسلمان فرار کردند، خانه‌هایشان را رها کردند و در دریا غرق می‌شوند، حتی کشتی که آنان را جابجا کند نیست، در قایق‌های خرابه سوار می‌شوند، از هر سه قایق، دو قایق غرق می‌شود یک قایق به مقصد می‌رسد؛ آدم کنار ساحل می‌آید، می‌گوید زنم، بچه‌ام و عزیزانم غرق‌شده‌اند، به این‌ها برسید، مگر ما نمی‌توانیم به این‌ها برسیم؟

ایشان افزود: واقعاً امکانات در کشور ما نیست؟ به این‌ها، به خودشان و بیمارشان رسیدگی کنیم، نمی‌گویم در کار سیاست داخلی یک کشور دخالت کنیم اما می‌توانیم به این بیچاره‌ها برسیم، امکانات کشور ما بسیج شود، این‌ها برادران و خواهران مسلمان مردم ما هستند، با همه امکانات حاضرند حمایت کنند اما دستگاه‌های نظام باید بیایند مسئله را سازمان‌دهی کنند.
 
امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که ایران‌ همچون ترکیه نیست، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسؤولان عزیز و متدین ما چه در مجلس و چه در دولت روی این مسئله اقدام قاطعی که در شأن یک حکومت و نظام دینی هست انجام بدهند نه کاری که ترکیه انجام می‌دهد، ایران ‌هم انجام دهد؛ نظام ما نظام ولایی است، ولی امر ما بیانیه داده و گفته به آنان برسید پس عزیزان ما باید اقدام قاطع و سریعی در شأن نظام و در شأن غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) داشته باشند.

منبع؛ alamolhoda.com
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار