مسئول اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: ۵۵ هزار دانش آموز اتباع خارجی، در مدارس استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۴۹۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 08 September 2017

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:«محمد گودرزی» مسئول اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: 55 هزار دانش آموز اتباع خارجه در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند که این تعداد در مقایسه با 4 سال گذشته 55 درصد افزایش دارد .


گودرزی افزود: این دانش آموزان بیشتر تابعیت افغانستانی ، عراقی و پاکستانی دارند و برخی نیز از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای شرقی در مدارس فارس تحصیل می‌کنند.


وی افزود: دانش آموزان اتباع خارجی با در دست داشتن یکی از مدارک ۹ گانه که مهمترین آن‌ها، گذرنامه، کارت هویت، کارت پناهندگی و برگ تردد مدت داراست ، در مدارس استان ثبت نام کرده اند و همانند دانش آموزان ایرانی از امکانات مدارس استفاده می‌کنند.


گودرزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر باسواد شدن اتباع خارجی تاکید دارند، افرود: آن دسته از دانش آموزان اتباع هم که مدارک هویتی ندارند با تهیه معرفی نامه ویژه حمایت تحصیلی اتباع، می‌توانند از خدمات آموزش و پرورش فارس بهره‌مند شوند.


وی افزود: تاکنون سه مدرسه ۱۲ کلاسه با مشارکت کمیساریای سازمان ملل در شیراز ساخته شده است تا دانش آموزان اتباع خارجی بتوانند مانند دانش آموزان ایرانی تحصیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار