نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مورد تبرئه نجومی بگیران توسط دیوان محاسبات گفت: من و جمعی از نمایندگان در اسرع وقت رئیس دیوان محاسبات را به مجلس فرا می‌خوانیم که تفسیر خود از حکم صادره توضیح دهد.
کد خبر: ۴۹۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 06 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ جواد کریمی‌قدوسی با اشاره به حکم دیوان محاسبات مبنی بر تبرئه نجومی بگیران گفت: این موضوع از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی قابل بررسی است چرا که در بخش قانون‌گذاری برنامه ششم تمامی حقوق مقامات و مسوولین و قوانینی که باید بر دریافت‌های این افراد حاکم باشد، مصوب  شده است.

وی افزود: چندی پیش، رئیس دیوان محاسبات در جلسه علنی و غیر علنی مجلس شورای اسلامی گزارش داد که حقوق نجومی‌بگیران و مواردی که محکوم شده‌اند، پس گرفته شده است.

عضو کمیسیون امنیت مجلس ادامه داد: زمانی که حکمی صادر شود، هیچ فردی نمی‌تواند حکم را برگرداند و حتی دیوان محاسبات نمی‌تواند احکام خود را باطل کند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: ممکن است افرادی که پرونده آنها هنوز در نوبت رسیدگی بوده است تبرئه شده باشند اما حکمی که طی آن رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد 240 میلیارد تومان به صندوق برگشته است به هیچ عنوان تجدید پذیر نیست چرا که حکم قطعی بوده است.

وی گفت: من و جمعی از نمایندگان در اسرع وقت رئیس دیوان محاسبات را به مجلس فرا می‌خوانیم که تفسیر خود از این اقدام را توضیح دهد.

نماینده مجلس تاکید کرد: آن حکمی که صادر شده است کیفریست و قابل برگشت نیست چرا که ایشان به ما گزارش دادند که 240 میلیارد تومان به خزانه بازگشته است.

وی افزود: رئیس دیوان محاسبات توسط مجلس انتخاب می شود و اینها به خاستگاه اصلی خود پاسخ داده‌اند.

کریمی قدوسی افزود: ممکن است بگویند پرونده‌هایی که منجر به صدور رای نشده است مختومه شده است و برای این امر توضیحاتی ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما این مسئله را از کمیسیون امنیت ملی پیگیرهستیم اما همه نمایندگان می‌توانند از دیوان محاسبات بخواهند که توضیح دهد.
منبع؛ فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار