رییس پلیس فتا فارس درباره خودکشی های ناشی از یک چالش اینترنتی موسوم به«نهنگ آبی» به کاربران و والدین آنها هشدار داد.
کد خبر: ۴۸۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 06 September 2017
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ رجبلی رییس پلیس فتا استان فارس گفت: گروهی چالش اینترنتی موسوم به "نهنگ آبی" را مدیریت می کنند به مدت ۵۰ روز از مخاطبان نوجوانان می خواهند تا روزانه کاری را که از آن ها خواسته شده است را انجام دهند و در پایان، عکسی از تکلیف خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند. مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است.

وی افزود: خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر ساعد، تماشای فیلم های وحشت آور، حاضر شدن در اماکن، سازه ها و بلندی های خطرناک برای گرفتن عکس سلفی و بیدار شدن در ساعات نامعمول بخش هایی از این چالش است که هر روز و رفته رفته سخت تر و سخت تر می شود و در پایان پنجاهمین روز از نوجوانی که «بازی» را شروع کرده، خواسته می شود تا خودکشی کند.

سرهنگ رجبلی بیان کرد: احتمال خودکشی دو نفر و افزایش نگرانی‌ها از رواج چالش نهنگ آبی در ایران، سال گذشته پلیس روسیه جوانی ۲۱ ساله به نام «فیلیپ بودیکین» را دستگیر کرد که گمان می رود سردسته گروهی بوده که از طریق اینترنت نوجوانان و جوانان را به خودکشی ترغیب می کرده اند.

یکی از شبکه های اجتماعی و اینترنتی که این گروهها در آن فعال هستند "وی کی" نام دارد، "وی کی" مخفف وی کنتاکته (VKontakte) شبکۀ اجتماعی روسی است که به فیسبوک شبیه است و کاربران بسیاری از جمله در روسیه، اوکراین و مولدوای و قزاقستان دارد.

رییس پلیس فتا فارس تصریح کرد: با توجه به گسترش این چالش در دنیا، به والدین عزیز توصیه می شود که فعالیت فرزندان در فضای مجازی را با حساسیت بیشتری کنترل کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار