مدیرعامل اتحادیه زنبورداران خراسان رضوی گفت: عسل‌های تولیدی زنبورداران در این استان شناسنامه تولید کسب می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 05 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ حبیب پناهنده‌مقدم ، از  تولید عسل ناب در خراسان  رضوی خبر داد  و گفت: به‌زودی انواع عسل‌های درجه یک در این استان  اطلاع‌رسانی می‌شود و زائرین و مجاورین  با خیالی آسوده عسل خود را  از فروشگاه‌ها تامین می‌کنند.

وی افزود:  خراسان رضوی با داشتن 2500 کلنی زنبور عسل جزو استان‌های برتر کشور است، اما باید اقداماتی صورت گیرد تا عسل خراسان رضوی، نمونه عسل تولیدی در بین استان‌های دیگر باشد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران  خراسان رضوی، بسته‌بندی عسل تولیدی این استان را نامناسب و فاقد برچسب تولید دانست و اظهار داشت:  تحولی وسیع تا سه ماهه آینده در تولید عسل و بسته‌بندی آن همراه با شناسنامه‌دار بودن  این تولیدات انجام می‌گیرد.

پناهنده مقدم ، نصب برند و علامت تجاری بر روی بسته‌بندی عسل را از دیگر اقدام اتحادیه ذکر کرد و افزود:  تولیدکنندگان عسل در خراسان رضوی به‌زودی با برنامه‌ریزی انجام شده، بدون دغدغه عسل خود را با هماهنگی با اتحادیه  به بازار عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 24 شرکت تعاونی در  خراسان  رضوی به نام تعاونی‌های زنبورداری، در عرصه پرورش و تولید عسل فعال هستند، اضافه کرد: هدف این اتحادیه، جلوگیری از فروش عسل‌های فاقد برند در بازار است.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران  خراسان رضوی، شناسایی فروشگاهای سطح شهر که تولیدات  فرآورده‌های زنبور را دارند، از برنامه‌های اتحادیه دانست و متذکر شد: با اطلاع‌رسانی لازم، این فروشگاه‌ها توسط اتحادیه به مردم معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر، استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و البرز از استان‌های دارای مقام در تولید عسل در کشور هستند.
منبع؛ فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار