رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه خرده‌مالکی زمین‌های کشاورزی در کرمان منجر به بهره‌وری پایین در بحث کشاورزی شده است گفت: جلسات زیادی برای جلب اعتماد کشاورزان برای تجمیع زمین‌های کشاورزی شده است.
کد خبر: ۴۸۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 05 September 2017
عباس سعیدی عصر امروز در حاشیه بازدید علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان از طرح تجمیعی زمین‌های کشاورزی در بخش چترود کرمان  اظهار داشت: دو هکتار از زمین‌های کشاورزی کرمان به صورت خرده‌مالکی اداره می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح تجمیعی زمین‌های کشاورزی با عنوان طرح "تجمیعی کوثر" در استان کرمان گفت: این طرح در پنج شهرستان انار، رفسنجان، سیرجان، راور و کرمان واقع در شمال استان کرمان اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه جلسات زیادی برای جلب اعتماد کشاورزان برای تجمیع زمین‌های کشاورزی شده است افزود: اولین طرح تجمیعی استان در بخش چترود کرمان به مساحت 120 هکتار اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح 57 کشاورز خرده‌مالک مشارکت دارند خاطرنشان کرد: با تجمیع شدن این زمین‌ها در یک مزرعه 18 شیفت آبیاری به صورت زیرسطحی تحت‌فشار تجمیع شدند.

سعیدی وحدت بخشی مالکین خرده‌مالک و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را از ویژگی‌های این طرح دانست و افزود: برنامه‌ریزی و طرح‌نویسی موفق در اجرای آبیاری تحت فشار کلیه اراضی خرده‌مالک از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح تجمیعی اراضی کشاورزی کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد تصریح کرد: در این طرح مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز بهتر پیگیری و اجرا می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار