معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر پذیرش زائران در زائرشهر تنها به صورت گروهی و در قالب کاروان‌های زیارتی "مهر درخشان" انجام می‌شود و پذیرش به صورت خانوادگی و انفرادی زائران انجام نمی‌شوند.
کد خبر: ۴۸۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 04 September 2017
به گزارش تابناک : مصطفی خاکسار قهرودی اظهار کرد: کاروان‌ها از طریق دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف مورد شناسایی قرار می‌گیرند و تأیید می‌شوند و در قالب گروه‌های 46 نفره به مشهد می‌آیند و با هماهنگی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس در زائرشهر اسکان داده می‌شوند.

وی درباره ظرفیت پذیرش در زائرشهر گفت: در حال حاضر با افتتاح 3 بلوک فاز اول زائرشهر 400 زائر در این فضا اسکان داده می‌شود. هر بلوک در دو طبقه احداث شده است که طبقات دوم دارای 13 اتاق با ظرفیت هشت اتاق چهار تخته و پنج اتاق سه تخته است و طبقات پایین دارای 12 اتاق با ظرفیت چهار اتاق پنج تخته و شش اتاق چهار تخته است که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین با هماهنگی‎‌های صورت گرفته تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد بلوک‌هایی که آماده تحویل و بهره برداری خواهد بود از 3 به 10 بلوک افزایش می‌یابد و ظرفیت پذیرش نیز در این فضا به صورت قابل توجه‌ای افزایش خواهد یافت.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر که پذیرش در زائرشهر تنها از کاروان‌های زیارتی مهر درخشان صورت می گیرد، اسکان در سوئیت‌های به تفکیک بانوان و آقایان انجام می‌شود.
 
خاکسار قهرودی با اشاره به اینکه زائرشهر همزمان با میلاد حضرت رضا(ع) 13 مرداد ماه مورد بهره برداری قرار گرفت اضافه کرد: از زمان بهره‌برداری تا پایان مرداد 761 زائر زیارت‌اولی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قزوین، البرز، لرستان، چهارمحال و بختیاری، گلستان و زنجان در زائرشهر اسکان داده شده اند که در هفته 2 دوره در این فضا پذیرش می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: در کنار زائرشهر 70 حسینیه و محل اسکان دیگر برای اقامت زائران زیارت اولی در مدت سه روزی که در مشهد هستند هماهنگ شده است و در هر روز به طور متوسط آستان قدس رضوی از 5 هزار زائر زیارت اولی در مشهد پذیرایی می‌کند که این تعداد در دهه کرامت به 12 هزار زائر نیز افزایش پیدا کرد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اظهار کرد: تمام لوازم و تجهیزاتی که در زائرشهر وجود دارد، موقوفه حضرت رضا(ع) است از این رو زائران که از این امکانات استفاده می کنند، با اهتمام ویژه ای در حفظ و نگهداری این لوازم کوشا باشند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار