سفیر استرالیا با اشاره به اینکه ایران در برابر کمک‌های بشر‌دوستانه به پناهندگان افغانی بی‌تفاوت نیست گفت: میزبانی استان کرمان از پناهندگان افغانی به آنها حیات داده و باعث ثبات منطقه نیز شده است.
کد خبر: ۴۸۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 04 September 2017
ایان بیگز امشب در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان اظهار‌ داشت: باعث افتخار استرالیاست که به پناهندگان افغانی در ایران کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از دو نسل این پناهندگان نگهداری می‌کند و از این بابت جای تقدیر است گفت: این میزبانی ایران و استان کرمان از پناهندگان افغانی هم به آنها حیات داده و هم باعث ثبات در منطقه شده است.

سفیر استرالیا با اشاره به اینکه در مواردی حتی بدون مدرک شناسایی از آنها مراقبت می‌شود بسیار بشردوستانه است افزود: به همین دلیل استرالیا بر خود وظیفه می‌داند که از پناهندگان افغانی در ایران حمایت کند.

وی با بیان اینکه در سفر به استان کرمان از پروژه‌های آبرسانی و مسکن پناهندگان افغانی بازدید می‌شود خاطر‌نشان کرد: پروژه‌هایی که در راستای سلامت این پناهندگان توسط دولت ایران اجرا می‌شود، جای تقدیر دارد.

ایان بیگز با اشاره به اینکه ایران در برابر کمک‌های بشر‌دوستانه به پناهندگان افغانی بی‌تفاوت نیست گفت: بعد از برجام در بحث همکاری‌های اقتصادی، فرصت‌های خوبی به‌دست آمده و کارهایی در ایران توسط استرالیا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته وزرای خارجه و بازرگانی استرالیا از ایران بازدید داشته‌اند افزود: به‌دنبال این بازدیدها فرصت‌های همکاری بین دو کشور بررسی شده است.

سفیر استرالیا با اشاره به اینکه قول می‌دهم که در آینده‌ای نزدیک با تیم اقتصادی استرالیایی به کرمان سفر کنم و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان را بررسی کنیم تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی دارد و تلاش می‌کنم تا تورهای گردشگری استرالیایی به کرمان سفر کنند.

وی در برابر پیشنهاد استاندار کرمان برای احداث بیمارستان برای بهداشت و سلامت اتباع افغانی توسط استرالیا در کرمان گفت: این پیشنهاد را مطرح و با شرکت‌های استرالیایی وارد گفت‌و‌گو می‌شوم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار