شرور خطرناک کرمان معروف به سردار، سحرگاه دیروز در زندان این شهر به دارمجازات آویخته شد. او قبل از اعدام به تشریح دلایل انحراف از مسیر اصلی زندگی و آدمکشی و شرارت‌هایش پرداخت.
کد خبر: ۴۸۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 23 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،  رئیس دادگاه انقلاب شهرستان کرمان با اعلام این خبرگفت: (آ-ج) معروف به سردار به اتهام محاربه از طریق سردستگی گروه مسلحانه، به منظور برهم زدن امنیت عمومی، ایجاد رعب و وحشت، قتل عمد، سرقت مسلحانه، راهزنی، آدم ربایی مسلحانه در این دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم شده بود. این حکم پس از تأیید در دیوان عالی کشور مورد اجرا قرار گرفت.


احمد قربانی اظهارداشت: این شرور  ـ آریا جاویدان ـ با تشکیل باندی متشکل از افراد مختلف مسلح به سلاح گرم اقدام به ایجاد رعب و وحشت بین مردم در جنوب استان کرمان، آدم ربایی و سرقت‌های مقرون به آزار و مسلحانه می‌کرد و بعد از ربودن طعمه‌هایش آنها را در منطقه «کوه شاه» نگهداری کرده و از خانواده‌های آنها اخاذی می‌کرد. وی مرتکب چندین آدم ربایی مسلحانه، قتل عمد، سرقت مسلحانه و غیره نیز شده بود.


وی گفت: این شرور در نهایت با ردیابی‌های تخصصی سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و در این دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت که به اکثر جرایم خود اقرار صریح داشت. سرانجام نیز به اتهام محاربه، محکوم به اعدام شد که این حکم به تأیید دیوان عالی کشور رسید و بعد از ابلاغ به متهم و وکیلش پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شد. این تبهکار سحرگاه دیروز در محل زندان کرمان به دار آویخته شد.»


رفیق بد مرا به بالای دار فرستاد


لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام، محکوم به مرگ به خبرنگاران گفت: «حدود ۲ سال قبل به طرف یکی از دوستانم تیراندازی کردم و او را به قتل رساندم. البته زمان حادثه ماده مخدر شیشه مصرف کرده بودم ونمی دانم چطوراین اتفاق افتاد.»


وی که از اهالی منطقه اسلام آباد از توابع رودبار جنوب است ادامه داد: مقتول با برادرم درگیرشده و به وی و پدرم که از دنیا رفته دشنام و ناسزا گفته بود. به همین خاطر بعد از اینکه از درگیری‌اش با برادرم و البته دشنام دادن به پدر مرحومم مطلع شدم یک اسلحه «کلاش» خریدم و به سراغش رفتم. وقتی او را پیداکردم گلوله‌ای به سینه‌اش شلیک کردم و خیلی سریع فرارکردم.

بعد از قتل حدود هشت ماه فراری بودم و شرارت‌های من از آن زمان آغاز شد. یکی از کارهایم نگهداری گروگان‌ها یا افراد ربوده شده توسط سایر اشرار بود. برای نگهداری هر گروگان ۲ تا ۳ میلیون تومان می‌گرفتم و افراد ربوده شده را در منطقه «کوه شاه» سیستان و بلوچستان مخفی می‌کردم. البته مشارکت در گروگانگیری را به خاطرامرار معاشم انجام می‌دادم. اما اگر به زندگی برگردم دیگر راه درست را انتخاب می‌کنم.


وی با بیان اینکه بشدت نادم و پشیمان است خود را متأهل و صاحب سه فرزند معرفی کرد وگفت: فرزند بزرگم کلاس هفتم است و ۲ فرزند دیگرم کلاس اول و دوم هستند.این شرور قبل ازاعدام به دیگران توصیه کرد که در زندگی راه درست را پیش بگیرند تا به عاقبت وی دچار نشوند.
وی عامل اصلی بدبختی خود را رفقای ناسالم دانست .
 

منبع: روزنامه ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار