امیر شهلا عنوان کرد: ما باید خود را و بزرگان و مفاخر خود را بشناسیم و از منش و کلام شان چراغ راه بسازیم تا ما را به مقصد برساند.
کد خبر: ۴۸۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ 22 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، در این نشست که به همت کانون هنرمندان جوان تمدن شرق همگام با دبیرخانه جوانان خورشید سبز و با حضور جوانان علاقمند در خانه جوانان استان برگزار شد منتخب اول شورای شهر مشهد جوانان را به مطالعه ی عمیق تر پیرامون نقش ادبیات در ارتقای دانش زندگی فرا خواند.
 امیر شهلا افزود: ما میراث دار فرهنگ متعالی هستیم و همواره باید میراث بان هم باشیم و با مطالعه مدام کتاب و فرهنگ مکتوب نگذاریم اتصال ما به میراث ادبی گذشتگان قطع شود.
 وی از غرق شدن برخی از جوانان در فضای مجازی انتقاد و تاکید کرد: هیچ چیز جای کتاب خوب را نمی گیرد و ما باید با تامل در آن  راه و رسم زندگی برتر را بیاموزیم. او جوانان را به مطالعه پیگیرانه و افزایش دایره واژگانی برای بهتر نوشتن توصیه و در انتها با قرائت شعری تمثیلی از شاعری برجسته جوانان را به تفکر فراخواند .
به گزارش خبرنگار ما روزنامه نگار پیشکسوت و نائب رئیس خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این نشست صمیمانه ایران را غنی ترین و سرمایه دار ترین کشور خواند و گفت ما با پشتوانه و ذخیره پایان ناپذیر دینی و ملی می توانیم روز های بهتری تجربه کنیم.
 غلامرضا بنی اسدی جوانان را به خواندن و تامل در آثار بزرگان فراخواند و گفت ما وقتی می توانیم زندگی بهتری داشته باشیم که ادبیات را از کتاب به حوزه گفتار و رفتار در آوریم.
 بنی اسدی اضافه کرد: بدکرداران و ددمنشان آدم کش جهانی از صهیونیسم تا داعشیسم، از آن رو به این ورطه افتادند که "بی ادب" بودند و دست شان از آفتاب معرف کوتاه بود. وی نقش ادبیات را در حماسه دفاع مقدس هم ستودنی خواند و گفت ما در کنار آموزه های دینی، با بهره وری از ادبیات حماسی توانستیم مردان مجاهد بپروریم و از وطن خود دفاع کنیم و دشمن را در هم بشکنیم.
 این گزارش حاکی است، علیرضا حیدری فریزی، روزنامه نگار و مدرس ویراستاری نیز در سخنانی پیرامون رابطه ادبیات با جامعه سخن گفت و اظهار کرد : هرگاه جامعه درد داشته شاعران و نویسندگان نیز همراه مردم درد ها را سروده اند و نوشته اند ، به عنوان مثال حافظ در زمانه ی خویش که تظاهر و ظاهر سازی رواج یافته بود در نقد و ذم ریا و دورویی نوشت و یا در دوره ی قبل از انقلاب که روزنه ها از روشنی دور بودند ، شاعران از آزادی و عدالت نوشتند و آمال و آرزو های مردم را بیان کردند.
 وی همچنین به ایرادات نگارشی بخشی از جامعه و افزایش غلط نویسی در فضای مجازی اشاره کرد و وظیفه جوانان را فراگرفتن شیوه صحیح نگارش و عدم فراموشی ملزومات زبان فارسی ، این میراث کهن دانست .
نویسنده و سردبیر ماهنامه ی بارثاوا هم در ادامه به سخن پرداخت و آثار فاخر ادبی را گنجی تمام ناشدنی و کلاسی همواره درس آموز خواند و گفت : الان که پس از قرن ها ،دوباره این آثار را می خواهنیم و حتی در هر خوانش، بهره تازه می بریم پس می توان ادبیات را همواره زنده دانست.
 سروش مظفر مقدم اصلاح امور و اعتلای جامعه را در این دانست که شهروندان به ویژه جوانان با کتاب و کتاب خوانی بالاتر از آشتی، احساس خویشاوندی کنند.
وی کاهش شمارگان کتاب و تنازل سرانه مطالعه در جامعه را برای جامعه پویا، سم دانست و گفت: ما زمانی می توانیم از موانع فقرهای گوناگون عبور کنیم که به غنای مطالعه برسیم.
شایان یادآوری است که در این مراسم خانم ها غزاله ناجی و فایزه اصلیان با همراهی مریم قلی زاده به حافظ خوانی و دکلمه خوانی پرداختند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار