رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی ایران و مدیرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتی خراسان رضوی بر اجرایی شدن مطلوب این تفاهم نامه تأکید کردند.
کد خبر: ۴۸۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 21 August 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، غلامحسین شافعی در این نشست، اظهار کرد: با اجرایی شدن تفاهم نامه زمینه همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع دو چندان خواهد شد و دوطرف باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند. 
وی افزود: ابتدا باید اولویت های هر بخش که احصا شده برنامه ریزی شود تا به یک رشد و توسعه اقتصادی مطلوبی دست یابیم. 
شافعی ادامه داد: اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در سراسر کشور و شهرک‌هاي صنعتی می توانند با اجرای مطلوب تفاهم نامه رشد و روند اقتصادی را در هر منطقه تسریع بخشند. 
وی عنوان کرد: یکی از اهداف ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است تا به بازارهای جدید خارجی ورود پیدا کنند. 
رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع، ‌معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: تمام برنامه های اتاق ایران بر مبنای تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه اقتصاد مقاومتی انجام و طبق برنامه اجرا خواهد شد. 
در ادامه مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتی خراسان رضوی گفت: با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌هاي صنعتی ایران صادرات کالاهای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط روز افزون شده و با اجرایی شدن این تفاهم نامه در صدد هستیم حوزه صادرات کالاهای صنایع کوچک به بازارهای بیشتر بین المللی بیش از پیش شود تا واحدها توانمندتر از گذشته شوند. 
وی افزود:  با تعامل و همفکری اتاق خراسان رضوی در پی افزایش همکاری بیشتر با بخش خصوصی هستیم تا با کمک هم توانمندی  واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیشتر شود. 
مهدی زاده مقدم با اشاره به دیگر اهداف این تفاهم نامه اشاره و بیان داشت: ارتقای همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های مختلف آموزش، توسعه خوشه های صنعتی و عارضه یابی بنگاه های اقتصادی از دیگر اهداف است. 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی باید در تصمیم گیری های خود در خصوص صادرات با مشاوران شهرک‌هاي صنعتی و اتاق بازرگانی خراسان رضوی همفکری و تصمیم نهای خود را اتخاذ کنند تا در این زمینه به مشکلی بر نخورند و روند صادرات آنها با دقت انجام شود. 
در پایان گفتنی است در خصوص استفاده حداکثری از نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در جهت تامین نیازهای پیمانکاران اصلی و تهیه طرح های توجیهی اقتصادی برای جذب سرمایه گذار خارجی بحث و تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار