اصلاح طلبان دست‌بردار روحانی نیستند؛
اصلاح طلبان نارضایتی عمومی خود را از کابینه پیشنهادی روحانی را به صورت های مختلف اعلام کرده و رئیس جمهور را به باد انتقاد گرفتند؛ یکی به او لقب مردسالار می‌دهد و دیگری کابینه‌اش را آبروریزی میخواند.
کد خبر: ۴۷۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 11 August 2017
تابناک رضوی به نقل از سرویس سیاست مشرق _ اصلاح طلبان بعد از ارائه لیست کابینه دوازدهم به مجلس در بهت قرار گرفته اند، آنها توقع داشتند فشارهای یک ماه اخیر که تا دقایق آخر نیز ادامه داشت ثمر بیشتری داده و سهم مناسبی در قبال حمایت های آنان در زمان انتخابات داده شود . روزنامه و سایت ها و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب انتقادهای زیادی به نحوه چینش کابینه بعد از اعلام آن داشتند که در زیر به آن اشاره می کنیم.
                                                                                                                                
دلیلی برای حضور نداشتن زن در کابینه وجود ندارد

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید درباره اسامی وزرای پیشنهادی گفت: «انتظار ما حضور  حداقل یک خانم در جمع وزرای پیشنهادی بود.»

عارف تاکید کرد: «به هر حال انتظار ما برای حضور وزیر زن در کابینه فعلا تامین نشده و بنده هم درباره علت اینکه هیچ وزیر زنی به مجلس معرفی نشده، شخصا دلیل خاصی را نمی‌دانم.»
 
زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب نیز در مصاحبه با ایلنا گفت : انتظار ما این بود که با توجه به حمایت از اندیشه و صداقت و سلامت ایشان، خانم مولاوردی در معاونت زنان باقی می‌ماندند. ما همانطور که معقتدیم دولت آقای روحانی باید دو دوره‌ای باشد معتقد بودیم خانم مولاوردی باید دو دوره‌ای می‌بود تا برنامه‌هایشان را کامل می‌کردند.   

شجاعی  معتقد است: «این فرصت خوبی است که باید از آن استفاده شود همانطور که دوران خاتمی نیز شاهد این موضوع بودیم. معاونت ریاست جمهوری حسنی دارد و آن اینکه معاون رئیس‌جمهور نیازمند رای اعتماد نیست و این دست رییس جمهوری را برای انتخاب افراد باز می‌کند و دیگر فرد مسئول دغدغه رای اعتماد و استیضاح ندارد.»

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب پیشنهاد می دهد دغدغه های صریح اصلاح طلبان از طریق معاونت‌های رئیس جمهور پیگیری شود زیرا مجلس به عنوان نهاد نظارتی نمی تواند به کارهای آنان نظارت کند.

زنان را فقط برای رای می خواهید

طیبه سیاووشی نماینده فراکسیون امید در باره حضور نداشتن زن در جمع وزرا گفته است. «ما واقعا دلیل رییس جمهور را نمی‌دانیم. آیا زنان را فقط برای صندوق‌های رای می‌خواهید؟ این ناامید کننده است».

کابینه معرفی شده از سوی روحانی رضایت بخش نیست
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت اما موضع صریح تری از خود نشان داده و صریحا از افراد مبغوض اصلاح طلبان در کابینه نام برده و آنان را به عدم رای اعتماد تهدید کرده است، ایمن آبادی  در مصاحبه با عصر ایران گفته است:

افتادن سه وزیر یعنی ( بطحایی، جهرمی و رحمانی فضلی) قطعی است. در این میان اگر وزیر پیشنهادی کشور بتواند ما را قانع کند شاید بتواند رای بیاورد. البته باید گفت احتمال قانع شدن ما کم است.

ایمن آبادی تشریح کرد: در مورد وزیر کشور پیشنهادی ابهاماتی وجود دارد که رحمانی فضلی باید با آنها در مجلس پاسخ دهد اوضاع رحمانی فضلی با توجه به این ابهامات جالب نیست، اوضاع جهرمی ( وزیر پیشنهادی ارتباطات) نیز در بین نمایندگان خوب نیست. اوضاع بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اصلا خوب نیست .
ایمن آبادی تصریح کرد: کابینه معرفی شده از سوی روحانی رضایت بخش نیست و به نظر می‌رسد این افراد نتوانند مشکلات مردم را با توجه به وعده‌های رییس جمهور حل کنند.

نماینده اصلاح طلب در رابطه با تیم اقتصادی کابینه جدید هم معتقد است: «کشور بسیار مدیران قوی تری از کسانی که به عنوان تیم اقتصادی دولت معرفی شدند وجود دارد. این افراد نمی‌توانند حلال مشکلات اقتصادی کشور باشند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار