یک استاد ارتباطات گفت: نماینده‌های مجلس نیاز شدید به دوره‌های آموزشی دارند که بدانند هر عکس، رفتار و عملکرد آنها تاثیرگذاری بسیار بالایی در جامعه و محافل خبری دارد.
کد خبر: ۴۷۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 11 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت درنگ ،دکترمحمد سلطانی‌فر درباره سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با موگرینی و حاشیه‌های ایجاد شده برای این موضوع به درنگ گفت: این حرکت نماینده‌های مجلس با موگرینی یکی از شرمسارترین کارهایی است که شاهد آن بودیم. نماینده‌های مجلس بنابر جایگاهی که دارند، حرکاتشان همانند یک سلبریتی یا همانند یک فرد مشهوری است که زیر ذره بین و نگاه دوربین‌ها است.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علوم و تحقیقات تاکید کرد: من از این عکس در کلاس‌های رسانه‌ای به عنوان Terrorovision یعنی به عنوان عکسی که می‌تواند افرادی که در این عکس‌ها قرار دارند را ترور شخصیتی کند، استفاده خواهم کرد. قطعا این عمل هیچ گونه جای دفاع و حتی عذرخواهی هم باقی نمی‌گذارد و نمایندگان مجلس هم در خود مجلس وهم در صحنه دیپلماتیک باید پاسخگوی این مساله باشند. متاسفانه شاهد پخش این عکس از بسیاری از شبکه‌های خارجی بودم که فقط عرق شرم باید ریخت.

این استاد ارتباطات تاکید کرد: احساس می‌کنم نماینده‌های مجلس نیاز شدید به دوره‌های آموزشی دارند که بدانند هر عکس، رفتار و عملکرد آنها تاثیرگذاری بسیار بالایی در جامعه و محافل خبری دارد.
محمد سلطانی‌فر با بیان اینکه گذاشتن دوره‌های آموزشی، رفتاری و رسانه‌ای ‌برای نمایندگان ضروری است به درنگ گفت: برای مثال یادی می‌کنم از عکسی که آقای عرفات و شارون در کنگره آمریکا گرفتند، در این عکس فقط یک ثانیه وقتی که آقای عرفات دستش را دراز می‌کند تا با آقای شارون دست بدهد، او شروع به بستن دگمه‌هایش می‌کند. فردای آن روز میلیون‌ها عکس از این صحنه پخش شد که آقای عرفات دستش را دراز کرده ولی آقای شارون هنوز حاضر به این کار نبوده است. یعنی یک عکس معنایی را در صحنه ارتباطی ایجاد می‌کند که در جایگاه خود قابل تفسیر است. چطور نمایندگان مجلس ما روی میز می‌نشینند و یا پشت سر موگرینی حرکت می‌کنند برای عکس گرفتن.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران گفت: بنده به عنوان یک مدرس ارتباطات از این دیدن این عکس‌ها در این مراسم بسیار متاثر شدم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار