مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی خبر داد؛
مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی گفت: چندین رخداد مهم پس از بعثت رسول خدا در فرهنگ و تاریخ اسلام وجود دارد که یکی از آنها جریان غدیر خم است.
کد خبر: ۴۷۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 10 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی شریعتی تبار اظهار کرد: پس از این رخداد، واقعه عاشورا دیگر رویداد بود که درس فداکاری و قربانی شدن و ایثار برای همان هدف یعنی غدیر است و شرایط تحقق آن را فراهم کرد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در ادامه به حقیقت و واقعه سوم یعنی اربعین حسینی پرداخت و آن را استمرار بخش عاشورا عنوان کرد و افزود: هدف از اربعین حسینی تاکید بر عدم غفلت واقعه عاشورا و نیز انتظار فرج است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین شریعتی تبار تصریح کرد: با بهره‌گیری از این 3 رویداد، باید زمینه ساز ظهور مهدی موعود و تحقق وعده الهی فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از علامت های مومنان طبق روایات معصومین زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است، گفت: اربعین مدرسه‌ای است که یکی از ماده‌های آموزشی آن زیارت اربعین بوده و باید به عمق آن پی برد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروزه گرایش به اسلام در دنیا زیاد شده و به همان نسبت نیز دشمنی‌ها و توطئه‌های نظام سلطه علیه اسلام افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: آستان قدس و بنیاد پژوهش های این آستان نیز در راستای اهداف بلندی که دارد و تاکیدات امام رضا(ع) در جهت بزرگداشت اربعین گام برداشته و امیدوارست تا زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین سعید اصفهانیان، به تشریح برنامه‌های همایش غدیر تا اربعین پرداخت و گفت: این همایش امسال برای دومین مرتبه برگزار می‌شود و هدف اصلی آن آشتی میان جامعه نخبگانی و بدنه اجتماعی است.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) با بیان این که این همایش ملی از 22 الی 24 شهریور ماه در مشهد مقدس و به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار میشود، اظهار داشت: 35 نشست اندیشه ورزی در 9 شهر ایران و خارج از کشور و نیز در 4 کشور در ماه‌های رجب تا رمضان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار