سعی دارند به هر صورت و با نفوذ در برخی نهادها و رسانه‌ها، اعم از دولتی و غیردولتی به گونه‌ای غیرملموس و با بهانه‌های مختلف، این سند و به ویژه بخش آموزش‌های جنسی آن را وارد فضای جامعه ایرانی بکنند.
کد خبر: ۴۷۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 10 August 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از کیهان، خبرگزاری دولتی «ایسنا» با ارائه دستورالعملی تحت عنوان «می‌خواهید کودکتان آتنای دوم نباشد؟» رسما به ارائه آموزش جنسی مد نظر سند۲۰۳۰ پرداخت. این درحالی است که طی ماه‌های گذشته با افشای اهداف و برنامه‌های ضد اسلامی/ایرانی سند ۲۰۳۰، شاهد موضع‌گیری‌های صریح اندیشمندان و کارشناسان و خانواده‌های ایرانی علیه این طرح بوده‌ایم.


در دستورالعمل ارائه شده توسط «ایسنا» که به طور ثابت در قسمت پایین وب‌سایت این خبرگزاری قرار‌ داده شده، ابتدا به ارائه آمارهایی پرداخته که در منابع غربی و درباره تعرضات جنسی در کشورهای اروپایی و آمریکایی تهیه شده و اساسا به جوامع بی‌بندوبار فوق مربوط می‌شود.

اما «ایسنا» با تحریف آشکار در مخاطبِ این آمارها و بدون توجه به شرایط خانواده‌های ایرانی، با سیاه‌نمایی آشکار و توهین به مردم این سرزمین، جامعه ایرانی را نیز در زمره همان آمار به شمار آورده است و فی‌المثل گستاخانه می‌نویسد که «۳۷ درصد قربانیان آزار(جنسی)، ‌توسط اعضای خانواده مورد آزار قرار گرفته‌اند»!! سپس همان دستورات هدف نظر سند ۲۰۳۰ برای آموزش جنسی به کودکان، در دستورالعمل «ایسنا» نیز مشاهده می‌شود. مانند:


«... به بچه‌ها در مورد بدنشان آموزش دهید ... با آنها در مورد روابط جنسی حرف بزنید ...»!! یا «...آموزش در مورد مسائل جنسی ... را هر روز برای کودکان تکرار کنید...»‌!!!


دستورالعمل تقلیدی «ایسنا» از سند ۲۰۳۰، سپس برای اقدام علیه آزارهای جنسی، هر گونه مراجعه به نهادهای قضایی و انتظامی را نفی کرده و توصیه می‌کند: «... اگر بخواهید موضوع را به دادگاه بکشید چنین رویه‌ای می‌تواند بسیار خطرناک و مشکل‌ساز باشد...» و ضمن محدود ساختن اقدامات قانونی به سؤال از نمایندگان شورا و مجلس، در مقابل به انجام حرکات فراقانونی و خودسرانه از طریق شبکه‌های مجازی و سازمان‌های مردم‌نهاد توصیه می‌کند!


به نظر می‌آید قضیه سند ۲۰۳۰ و ضمائم آموزشی آن (خصوصا در بخش آموزش‌های جنسی) آنچنان برای محافل و کانون‌های معلوم‌الحال غربی، اهمیت داشته که توقف بخشی از آن در شورای انقلاب فرهنگی و در عرصه آموزش و پرورش ایران، به سختی آنها را دچار چالش کرده، به طوری که سعی دارند به هر صورت و با نفوذ در برخی نهادها و رسانه‌ها، اعم از دولتی و غیردولتی به گونه‌ای غیرملموس و با بهانه‌های مختلف، این سند و به ویژه بخش آموزش‌های جنسی آن را وارد فضای جامعه ایرانی بکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار