کد خبر: ۴۷۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 09 August 2017
۲۰۰نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه اهواز نسبت به حاشیه‌های اخیر مراسم تحلیف ریاست جمهوری واکنش نشان دادند.

بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایها الذین امنو لاتتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء تلقون الیهم بالموده و قد کفروا بما جائکم من الحق
ای مومنین دشمنان خدا و دشمنانتان را دوست خود مگیرید، شما با آنها اظهار دوستی می کنید در حالی که آنچه از حق برای شما آمده است را کافرند.(سوره ممتحنه آیه 1)

انقلاب اسلامی معجزه قرن و فتح الفتوح امام خمینی (ره) و امت تربیت یافته ایشان است؛ انقلاب با خون شهیدان تأسیس و با ایثارگری های ایثار گران دفاع مقدس تثبیت شده و امروز با گذشت چهار دهه از این انقلاب، بیداری اسلامی یکی از ثمرات صدور آن می باشد.

حفظ شأن و منزلت این انقلاب و نظام اسلامی وظیفه آحاد جامعه بوده و مسئولین و قوای سه گانه مسئولیتشان در این امر خطیرتر می باشد.

مجلس شورای اسلامی که به تعبیر امام راحل (ره) در رأس امور و عصاره فضائل ملت می باشد در روز تحلیف رئیس جمهور، شاهد صحنه هایی ناخوشایند و دور از شأن مجلس و ملت بود.

حضور یکی از مسئولین اروپایی در صحن مجلس شورای اسلامی و تلاش و ولع عجیب بعضی از نمایندگان برای عکس یادگاری با وی و حرکت های ناموزون و اقدامات ناشایست و خلاف آموزه های دینی، در عدم رابطه دوستانه با کفار و دشمنان، موجب ناراحتی مردم و تاسف دلسوزان شده است.

از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی عزت روزافزون ملت مسلمان ایران است که برای حفظ پاسداری از این گوهر گرانبها، اقتدا به معمار کبیر انقلاب در برخوردهای عزت مدارانه  ایشان -مانند رفتار با وزیر خارجه شوروی در ارائه پاسخ گورپاچوف توسط آقای ادوارد شواردنادزه و رها کردن سخنان نیمه کاره وی- توصیه و سفارش می گردد.

به خوبی یاد داریم که حضرت امام (ره)چگونه ناراحتی و دلسوزی خود را برای شاه غاصب حکومت، در سخنرانیشان در حسینیه جماران ابراز نمودند؛ که چرا او در مقابل رئیس جمهور آمریکا ذلیلانه ایستاده بود. امامی که با حکومت شاه مبارزه کرده، از ذلت شاه مقابل رئیس جمهور آمریکا متاثر بودند .

آیا زیبنده است که مجلس شورای اسلامی که قرار است عصاره مردم عزت مند ایران اسلامی باشد اینگونه و با حالتی خود باخته در مقابل نماینده اتحادیه اروپا که در جنگ و فشارها بر ایران با آمریکا همراهی کامل و یا سکوت داشته، خود را حقیر نشان دهیم.

عزت مجلس شورای اسلامی عزت ماست؛ و مسئله عزت نظام، نه امری جناحی است و نه قابل مذاکره و معامله است؛ اگرچه در مقابل حرکات خصمانه اخیر آمریکا، حرکت و کلام قویی تا به حال ندیدیم و اینک این عمل ناشایست هم از مجلس شورای اسلامی ... !؟

 نمایندگان محترم مجلس و دیگر مسئولان روابط خارجی به جای توجیه این عمل تأسف بار، ضمن عذرخواهی از ملت عزیز ایران، در اسرع وقت اقداماتی عزت مدارانه از خود نشان دهند تا اندکی جبران حرکت نادرست اخیر بوده و ناراحتی ملت را التیام بخشد؛ ماهمگی منتظر اقدامات عزتمندانه از سوی نماینگان محترم مجلس هستیم.


رهیاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار