با حضور مسئولان کشوری و استانی؛
اختتامیه هفتمین "جشنواره کتابخوانی رضوی" با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، خیرین کتابخانه ساز، اصحاب رسانه و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات هتل میثاق مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 07 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، اختتامیه هفتمین "جشنواره کتابخوانی رضوی"، از مجموعه برنامه‌های پانزدهمین  جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور حسینی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری، میرعبدالهی مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، رضایی و جهانی مدیران کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی و شمالی، حجت الاسلام سیدی معاون بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، احمدی معاون اداره کل اتباع، عباس زاده معاون دفتر امور روستایی استانداری، امینی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام کیانی مقدم نماینده شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات استان در سالن اجتماعات هتل میثاق مشهد برگزار شد.

حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با اشاره به مشارکت ۶۴۰ هزار نفری مردم از سراسر کشور و سهم ۱۱ درصدی استان خراسان رضوی در این جشنواره، عنوان کرد: از این تعداد، ۶۸ هزار و ۹۱۸ اثر مکتوب، ۳۷۷۴ شرکت‌کننده مجازی، ۶۲۵۴ نفر در قالب انفرادی، ۷۳۷۸ نفر در غالب خانوادگی، ۲۷۳۲ اتباع خارجی، ۸۲۷ زندانی، ۶۳۱ شرکت‌کننده از دستگاه‌های اجرایی و ۵۱۳۵ نفر از کتابخانه‌ها در این جشنواره‌ها شرکت داشتند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خصوص آثار ارائه شده در این جشنواره، بیان کرد: کتاب «ماه غریب من» از مجید ملامحمدی، «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» از محمدرضا شرفی، «۱۰ قصه از امام رضا(ع)» از مژگان شیخی، «بانوی ملکوت» از علی  کریمى جهرمى و ... از جمله آثار قابل توجه دریافت شده در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به شمار می‌رود.

سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه رسالت بزرگ پیامبران با خواندن آغاز شده است و همواره تأکید بر خواندن در دیدگاه پیامبران وجود داشته است، عنوان کرد:‌ کتابخوانی، زنجیره‌ای است که شامل نویسنده، کتابفروش یا کتابدار، خواننده کتاب و در نهایت فرهنگ‌سازی برای رشد فرهنگ کتابخوانی می‌شود.

وی ادامه داد: حلقه اول این زنجیره نویسندگی است و تا نویسنده کتابی نخواند، نمی‌تواند نوشته‌ای را خلق کند.

‎ سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم، با اشاره به سرانه مطالعه پایین در ایران، تصریح کرد: متأسفانه مردم کشور اهل کتاب خواندن، نیستند، حدود ۲۰ سالی که در دانشگاه تدریس می‌کردم، دانشجویان به جز مطالعه کتاب‌های درسی مایل به خواندن دیگر کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف نبودند.
 
وی افزود: با همت کتابخانه‌های سراسر کشور، عشق و ارادت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) از صورت ظاهری به مکتوب تجلی پیدا کرد و جمعیتی که امروز شاهد آن هستیم بر همین اساس بوده است .
میرعبداللهی با بیان اینکه حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع)، سلطان سخن بوده‌اند و خوانندگان را با کتاب آشتی می‌دادند، گفت: محدود نبودن یک اثر برای گروه سنی خاص و پای کار بودن تمامی مسئولانی که شاید با این فعالیت فرهنگی ارتباط مستقیمی نداشته‌اند، از نکات قابل توجه این جشنواره به شمار می‌رود.

در ادامه این همایش، سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، کتابداران، مصداق جهادگران عرصه فرهنگ هستند و این جشنواره به منظور میثاقی است تا در سال آینده و جشنواره هشتم کتابخوانی رضوی، شاهد حضور بیشتر و مؤثرتری از نویسندگان و شرکت‌کنندگان باشیم.

معاون بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز در ادامه این مراسم با قرائت غزلی در مدح امام رضا(ع) این قبیل برنامه ها را گوشه ای از ارادت مردم به ساحت امام رضا(ع) دانست.

حجت الاسلام سیدی ادامه داد: ائمه معصومین (ع)هر کدام دنیایی از معارف هستند که با برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی می توان بیشتر از این معارف بهره مند شد.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، از برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در حوزه‌های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، پویش کتابخوان مجازی، خانواده‌ها، کتابخانه‌ها و رسانه‌های برتر تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار