مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی خبر داد؛
پنجمین دوره انتخابات تعیین نماینده سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت بر تاسیس و فعالیت سمن ها در خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 07 August 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سید کمال الدین حسینی در جریان برگزاری این انتخابات رشد سازمانهای مردم نهاد در چارچوب فعالیت های دولت یازدهم بیان کرد: لازمه داشتن یک جامعه خوب حاکمیت عقلانیت، مشارکت و فعالیت همه آحاد مردم است. جامعه ای موفق است که تشکلهای موفق مردم نهاد داشته باشد.
وی افزود: در هر فعالیتی که مشارکت همگانی وجود داشته موفقیت کسب می شود بطوری که اثرگذاری مشارکت واقعی و نظام مند در همه حوزه ها کاملا ملموس است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: لازمه داشتن تشکل های مردم نهاد قدرتمند نیز برخورداری از مدیران توانمند است که این توانمندی با فعالیت مثمرثمر و حضور فعالانه در بخشهای تصمیم ساز برای اثرگذاری بیشتر برنامه های کلان استانی و کشوری است.
حسینی به برنامه های این حوزه برای توسعه کمی و کیفی سمنها اشاره و بیان کرد: شبکه سازی، راه اندازی خانه تشکلها، ساماندهی ارزیابی و نظارت بر فعالیت تشکلها از جمله این برنامه ها است.
وی گفت: هیاتهای استانی نظارت بر تاسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد بر اساس تصویب نامه هیات وزیران سال 1384 در استانداریها تشکیل شد. این هیات بالاترین مرجع نظارتی در استان است که پنج عضو دارد و ریاست آن برعهده استاندار است. در این هیات نماینده سازمانهای مردم نهاد استان نیز حضور دارد که نماینده جدید آن در انتخابات امروز تعیین شد.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی افزود: از 112 سازمان مردم نهاد دارای مجوز در خراسان رضوی 82 سازمان واجد شرایط برای رای دادن در پنجمین دوره انتخابات تعیین نماینده سمنها در هیات نظارت بر تاسیس و فعالیت بودند که از این تعداد 54 سازمان حضور یافتند و در نهایت از بین آنها چهار نماینده از سمنها برای انتخابات نهایی برگزیده شدند.
وی ادامه داد: عباس آرانیان، احمد اسکویی نیا، مهدی سلطانی نژاد و بهرام فروزنده فر چهار نامزد انتخابات تعیین نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت خراسان رضوی بودند که از بین آنان 'عباس آرانیان' حداکثر آرا را کسب کرد و به عنوان نماینده سمنها در هیات نظارت خراسان رضوی تعیین شد.
بیش از 900  سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 50 درصد برای فعالیت در امور خیریه، 30 درصد در امور جوانان و بانوان، 10 درصد در امور فرهنگی اجتماعی و سه درصد به منظور فعالیت در حوزه امور زیست محیطی تشکیل شده اند. 75 درصد سمنهای خراسان رضوی در مشهد استقرار دارند. هدف از فعالیت سازمانهای مردم نهاد و واگذاری برخی امور به مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار