رضا شیران خراسانی:
نماینده مشهد و کلات در خصوص ویژگی های شهردار آینده مشهد اظهار کرد: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی و شهری است که به لحاظ مهاجر پذیری دارای معضلات اجتماعی است لذا این دو باید در کنار یکدیگر بررسی شود.
کد خبر: ۴۷۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶ 05 August 2017
به  گزارش تابناک رضوی، رضا شیران خراسانی با بیان این مطلب افزود: مشهد امروز حدود سه میلیون و 370 هزار جمعیت بومی دارد و 400 هزار اتباع خارجی در مشهد با مجوز و بدون مجوز حضور دارند و افزون بر این ها سالانه 27 میلیون زائر که دو میلیون از آن ها خارجی هستند را پذیرا هستیم.

شهرداری مشهد محلی برای آزمون و خطا نیست

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشهد منطقه ای ویژه است، عنوان کرد: با تمام این ها شهردار مشهد باید ویژگی هایی مانند علم و دانش مدیریت شهری و تجربه کافی داشته باشد زیرا دوران آزمون و خطا گذشته است زیرا مشهد محلی نیست که بخواهیم شخصی را امتحان بکنیم.

وی ادامه داد: شهردار مشهد باید در حوزه هایی که امتحان خود را پس داده است سکان را بدست بگیرد و باید مشهد را از نظر اقلیمی و جغرافیای انسانی، شرایط مذهبی و سیاسی آن را خوب بشناسد تا در جهت رفع معیشت مردم جاهل نباشد.

شیران خراسانی با تاکید بر اینکه شورای شهر پنجم موظف است با در نظر گرفتن شاخصه های شهر مشهد شهردار آینده را انتخاب کند، گفت: در این صورت شهردار می تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد زیرا سبک فعالیت های مدیریت شهری سبک خدمات دهی به مردم است و در شهر مشهد این خدمات دهی بیش از سایر شهرها حس می شود.

وی با اشاره به سیاسی کاری و سیاسی شدن شهردار آینده مشهد در این دوره، بیان کرد: همه کسانی که در حوزه مدیریت سیاسی فعالیت می کنند در این بحث متفق اند که شورای شهرها که نهادهای محلی است نباید گرایش خاص سیاسی داشته باشند زیرا اگر شوراهای شهر سیاسی باشند ظلم به شهر و مردم شهر خواهد شد و همه سلایق سیاسی نیز اعم از چپ و راست بر این صحه می گذارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: شهردار حتما باید شهردار شهر حدود چهار میلیون نفری باشد و خدمت گذار همه مردم باشد و این شهر آن قدر معضلات اجتماعی داشته و در شاخص ها عقب ماندگی داریم که فرصتی برای کارهای سیاسی نمی ماند لذا اگر شهردار به آن سمت برود مردم به سرعت به آن ها اعتراض خواهند کرد.

استاندار در سمت خود ابقا شود

وی در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار آینده خراسان رضوی، ابراز کرد: استاندار خراسان رضوی استاندار خوب و دارای دانش است، بالاترین حسن ایشان نیز این است که استان را به خوبی می شناسد و من به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از مسئولین می خواهیم که ایشان در سمت خود ابقا شوند.

شیران خراسانی با اشاره به ویژگی های جغرافیایی خراسان رضوی، گفت: خراسان رضوی استانی هم مرز با دو کشور می باشد که از ثبات امنیت برخوردار نبوده و از طرفی منطقه مواصلاتی با شرق آسیا است و با این ویژگی ها آقای رشیدیان مدیریت خوبی را از خود نشان داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار