این روزها و پس از طرح نام 6 نامزد سکانداری شهرداری مشهد نخستین پرسش بسیاری از دغدغه مندان این است که چرا نام افراد شایسته شاخص و متخصص در امور شهری در این لیست نیست ؟ بی اعتنایی به بدنه کاربلد و باتجربه شهردای مشهد ؛ چرا ؟
کد خبر: ۴۷۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 05 August 2017
تابناک رضوی - علت انصراف تعدادی از کاندیداها که تجربیات خوبی هم بعضا داشتند چه بود؟! و آیا 8 نفر دیگر لیست 22 نفره شهرداری که انصراف ندادند آیا ارزش نداشتند با ایشان مذاکره شود و لااقل طرح و حرفهایشان شنیده شود!؟
 
آیا این موضوع درست نیست که قبل از بستن لیست روی فردی خاص توافق شده و فردی که حاضر به پذیرش نظر اعضای شورا در گزینش معاونان و مدیران شهرداری شده شهردار منتخب است!؟  آیا سزاست که با نام افرادی مثل دکتر کاظمی معاون فعلی خدمات شهری شهرداری که اتفاقا دارای گرایش اصلاح طلبانه نیز می باشد بازی شود و به سبب همکاری صبورانه اش در دوران شهرداری صولت مرتضوی، تیربارانش کنند از طعن و تنه های سیاسی ؟  
آیا این درست است که در روزهای اخیر، فشار تندرو های سیاسی اصلاحات بر سایر اعضا که اتفاقا هزینه اصلی تبلیغات انتخاباتی لیست امید را نیز متقبل شده بودند تا حدی بالا رفته که افراد شورا اجازه ندارند مدیری با سابقه سالها تجربه شهری نظیر شوشتری را که قطار شهری مشهد مرهون او و همکارانش در دوران پژمان است، معرفی کنند!؟ این فشارها و شدت لابی‌ها بواقع ناشی از چیست ؟ و آیا «شایسته سالاری» نیز جایگاهی در این میان دارد؟!
 
چگونه است که برخی مدیران ملی مانند مهرعلیزاده و نجفی صرفا در حد نامشان مطرح می‌شوند و گزینه های مجرب شهری که تخصص و آگاهی لازم را نیز دارند مانند خندان دل ، مفیدی، مظفری، برادران، تبرئی ، مروج الشریعه و مقدوری صرفا نامشان مطرح می شود و به سرعت از آنها عبور می شود!
 
بواقع اعضای محترم شورای اسلامی جدید مشهد توضیح بدهند که چگونه از شنبه تا سه شنبه ، 18 نفر مدنظر را بررسی کردند و از میان آنها به 6 نفر نهایی رسیدند ؟!  
 
جالب اینکه منتخبان اصلی افرادی هستند که نه رشته تحصیلی و نه سابقه آنها با عمده وظایف و ماموریت‌های شهرداری نمیخواند! پس با احترام به عزیزان منتخب، خوب است که شورائیان امروز پاسخ دهند که آیا جز رفاقت و قرابت حزبی و سیاسی و توصیه‌پذیری چه ویژگی خاصی برای انتخاب این 6 نامزد نهایی فعلی، مدنظر بوده است ؟  
 
آیا این درست است که فرزند یکی از اعضای شورا و همسر یکی دیگر از آنان در انتخاب نامزدهای شهرداری پایتخت معنوی ایران اسلامی نقش برجسته دارند؟
 
آیا این رسم شایسته سالاریست ؟ آیا شهردار مشهد از پیش، پیش پیش انتخاب نشده است ؟ شائبه وجود پشت پرده و معامله با یکی دو فرد خاص مبنی بر واگذاری و توزیع معاونت‌ها و شهرداران مناطق و مدیران به عنوان غنایم جنگی  بین اعضای شورا درست است ؟  
 
براستی امروز این پرسش بسیاری از مردم و علاقمندان توسعه مشهدالرضا(ع) است که آیا شهر باید هزینه یک شورای انحصارطلب را بدهد ؟ و شورای پنجم نیز قرار است همان راه شورای چهارم را در انتخاب شهردار، رفته و بر سر شهر خورشید و شهروندان شریفش همان شود که تاکنون رفته است ؟! 
 
محسن روزبهانی / تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
در دوران مرتضوی و شورای چهارم نیز تابناک تلاش نسبی و مطلوبی برای انجام رسالت حقیقی خبری خود داشت. امیدواریم همچنان بر مدار حقیقت بتواند ادامه مسیر دهد تا خادمان واقعی شهر بهشت شناخته شوند.

(من باب پیشنهاد، لطفا منتشر نفرمایید. در خصوص تغییر رویه مدیران به اصطلاح اصولگرا و پایداری که در حال تغییر ماهیت به اصلاح طلب دروغین هستند نیز لطفا گزارشی تهیه فرمایید)
saeedeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
شورای شهر رو کاری نداشته باشین شماها با ذهن مريضتون میخواین چیکار کنين؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار