به همت فرهنگسرای غدیر در دهه کرامت برگزار می شود
مدیر فرهنگسرای غدیر مشهد در مراسم رونمایی از دیوارنگار اوریگامی حرم مطهر امام رضا (ع) برنامه‌های این فرهنگسرا ویژه دختران در دهه کرامت امسال را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۷۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 31 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حسن سلطانی در مراسم رونمایی از دیوارنگار اوریگامی حرم مطهر امام رضا(ع) که در پایانه مسافربری مشهد مقدس برگزار شد، در خصوص برنامه‌های فرهنگسرای غدیر در ایام دهه کرامت امسال عنوان کرد: با توجه به استقبال گسترده خانواده‌ها و خصوصا دختران کودک و نوجوان از برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت، امسال برنامه‌های ویژه‌ای را در این ایام برگزار می‌کنیم.
وی اضافه کرد: تولید عروسک‌های نمدی آهو توسط 35 هزار دختر مشهدی به عنوان یک سوغات فرهنگی و ارزشمند، اجرای برنامه‌های شعرخوانی و جلسات ادبی، آموزش و برگزاری نمایش و تئاتر ویژه دختران و آموزش هنر اوریگامی و تولید آثار هنری، مذهبی و ارزشمند به وسیله این هنر، از جمله ویژه ‌برنامه‌های دهه کرامت امسال در فرهنگسرای غدیر مشهد است.
مدیر فرهنگسرای غدیر مشهد در خصوص دیوارنگار اوریگامی حرم مطهر امام رضا(ع) توضیح داد: این دیوارنگار تصویری فانتزی و جذاب از حرم مطهر امام رضا(ع) است که با نقاشی و بکارگیری بیش از هزار قطعه کاغذ درست شده است.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی اوریگامی در فرهنگسرای غدیر مشهد خبر داد و گفت: دوره‌های هنر اوریگامی به عنوان یک هنر کم‌هزینه و زودبازده و تقریبا راحت در فرهنگسرای غدیر برگزار می‌شود و امیدواریم تشکل‌های فرهنگی مساجد بتوانند با استفاده از این دوره‌های آموزشی، از این هنر زیبا در فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد سطح شهر استفاده کنند.
سلطانی در خصوص دلیل استفاده از هنر اوریگامی در تصویرگری حرم مطهر رضوی، اذعان کرد: در دنیای امروز اگر می‌خواهیم فعالیت‌های فرهنگی ما بازدهی داشته باشد باید ابزارها و روش‌هایمان را نو و به‌روز کنیم که استفاده از هنر اوریگامی یکی از این روش‌هاست.
وی افزود: از طرفی دیگر در نظر داشتیم تا با آموزش این هنر به دختران و بانوان، از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی بالای خانم‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده بیشتری داشته باشیم تا این عزیزان در منزل نیز بتوانند در این طرح و برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار