رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: منصوریان زمانی که سرمربی امید بود، نزدیک مسابقات وقتی بازیکنان را به تیم امید ندادند از این تیم استعفا کرد و رفت و در تیم امید نماند و این تیم از دور مسابقات حذف شد.
کد خبر: ۴۶۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 30 July 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از فارس، علی کفاشیان به عنوان رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا این روزها در ویتنام حضور دارد تا نظارت مستقیمی بر رقابت‌های باشگاهی قهرمانی آسیا داشته باشد.

بر همین اساس و به بهانه انتخاب چین تایپه به عنوان میزبان بعدی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با کفاشیان دقایقی هم‌کلام شدیم هرچند که در این گفت و گو در خصوص بسیاری از مسائل روز فوتبال و ورزش ایران از جمله شایعه دبیرکلی مجدد وی در کمیته ملی المپیک، پیدا شدن دلارهای زیرخاکی و دعوای استقلال و فدراسیون فوتبال از رئیس سابق فدراسیون فوتبال سؤالاتی را مطرح کردیم که متن این گفت و گو را در زیر می‌خوانید:

ابتدا از حضور گیتی‌پسند در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا صحبت کنید. این تیم بدون شکست تا فینال رسید؟

خداراشکر. ان‌شالله این تیم امروز هم بازی خوبی را ارائه کرده و عنوان قهرمانی را برای خود کند. هرچند که حریف تایلندی هم بسیار قدرتمند است.

میزبانی جام ملت‌های آسیا 2018 هم به چین تایپه رسید.

این رقابت‌ها 7 ماه دیگر آغاز می‌شود و ایران هم همراه با تایلند و لبنان جز کاندیداهای میزبانی بودند اما در کمیته فوتسال AFC تصمیم گرفتیم این میزبانی را به چین تایپه بدهیم چون میزبانی رقابت‌ها باعث توسعه فوتسال در کشورهای مختلف می‌شود.

در رسانه‌های ایران شایعه شده است که قصد دارید دوباره دبیرکل کمیته ملی المپیک شوید. این موضوع چقدر صحت دارد و آیا برای رسیدن به این سمت برنامه‌‌ای دارید؟

هیچ برنامه‌ای ندارم. اصولا جایی خودم کاندید نمی‌شوم و اگر از من بخواهند ممکن است روی آن فکر کنم ببینم هستم یا خیر. خودم برای جایی برنامه‌ریزی نکرده‌ام و هیچ جا هم کاندید نمی‌شوم.

در این زمینه از شما درخواستی شده است؟

خیر کسی به من پیشنهادی نداده است.

در یکی از خبرها مطرح شده بود که یکی از اقدام شما به تازگی 40 هزار دلار زیرخاکی را پیدا کرده و آن را به تاج تحویل داده است.

دلارها پیدا شده؟!

این طور نوشته بودند که دلارها پیدا شده است.

پس گم نشده بود! خدارا صد هزار شکر که پیدا شده است. هرچی دلار پیدا شود ما خوشحال می‌شویم.

حتی مطرح شده بود که این دلارها کجا بوده که بعد از یکسال ریاست تاج در فدراسیون به دست وی رسیده است؟

من نمی دانم این پول که پیدا شده، کجا بوده است. اصلاً چیزی گم نشده بود که بخواهد پیدا شود!

پس چرا این طور عنوان شده بود که این دلارها زیرخاکی هستند.

یعنی زیر خاک بوده؟! قدیم‌ها یک فامیل داشتیم که پولش را زیر خاک پنهان می‌کرد و بعد از چند سال خاک‌ها را کنار زد و دید پول‌هایش پوسیده است. پس زیر خاک که نمی‌شود پول یا دلار پنهان کرد.



استقلالی‌ها به خاطر 3 بازیکنی که به تیم امید نداده بودند با فدراسیون فوتبال به مشکل خورده‌اند و بازار شکایت دو طرف از هم داغ است. این وسط حق با چه کسی بود؟

منصوریان زمانی که سرمربی امید بود، نزدیک مسابقات وقتی بازیکنان را به تیم امید ندادند از این تیم استعفا کرد و رفت و در تیم امید نماند و این تیم از دور مسابقات حذف شد. الان هم منصوریان مربی استقلال است و باید با تیم امید همکاری می‌کرد و اجازه نمی‌داد کار به اینجا بکشد. تمام مسائل باشگاهی و اینکه فعالیت خوبی در این بخش وجود دارد به خاطر تیم‌های ملی است و این تیم‌ها باید قوی شده و رو به جلو بروند. منصوریان که خودش این درد را کشیده بود، انتظار می‌رفت که بازیکنانش را به تیم امید بدهد.

استقلالی‌ها می‌گفتند چون فیفادی نبود بازیکنان را به تیم امید ندادیم.

فیفادی نباشد! مگر برای کشورهای دیگر فیفادی بود؟! باشگاه‌ها باید با فدراسیون و تیم‌های ملی هماهنگ باشند. فیفادی چیست؟ مگر فیفا باید برای ما تعیین تکلیف کند؟ باید بدانیم که تیم ملی‌مان ارجح تر از همه باشگاه‌هاست. همه لیگ‌ها و بازی‌‌های باشگاهی به خاطر پیشرفت تیم ملی است. بنظرم استقلال کار خوبی نکرد و دیگر با کمیته انضباطی است که چه تصمیمی بگیرد. منصوریان این درد را کشیده بود و توقع داشتیم بدون مشکل و حاشیه بازیکنانش را در اختیار تیم ملی امید قرار دهد.

منصوریان بعد از بازی با نفت آبادان همه را نفرین کرد!

آن زمان خودش علیه مربیان و باشگاه‌ها بود و الان علیه تیم ملی! این کارها درست نیست و باید همیشه به تیم ملی اهمیت داد. اینکه تیم امید ما از رقابت‌ها حذف شد چه دستاوردی می‌تواند برای ما داشته باشد؟ در هر صورت الان هم باید جوانان را حمایت کرد تا به رقابت‌های انتخابی المپیک برسیم و نباید کار را متوقف کرد. در این رقابت‌ها هم بهتر این بود که به مرحله بعدی صعود کنیم.

الان هم باب شده که بازیکنان برای دریافت طلب خود به AFC و فیفا نامه می‌نویسند. چه ارزیابی از این موضوع دارید؟

فیفا و AFC به هیچ عنوان شکایت بازیکنان ایرانی را قبول نمی‌کنند و کمیته انضباطی کشورمان را مسئول این کار می‌دانند. یعنی اگر هم شکایتی شود آن را رد کرده و تمام مسائل مربوط به شکایات داخلی باید در کمیته انضباطی نسبت به آن رسیدگی و حل و فصل شود. کمیته انضباطی و استیناف ما نیز مستقل هستند که مستقلاً به شکایات رسیدگی کرده و اصلاً طرف فدراسیون هم نیستند. فیفا هم به این مسأله تأکید دارد و به هیچ عنوان تقاضا و شکایات بازیکنان داخلی را بررسی و ترتیب اثر نمی‌دهد و فقط کمیته‌های انضباطی کشورها به شکایات و بی عدالتی‌ها رسیدگی می‌کنند.

بحث جیووا به کجا رسید؟

تفاهم امضا کردیم و آنها هم قبول کردند که نمی‌توانند مدعی باشند و پرونده شان بسته شد و باید منتظر اسپانسر جدید باشیم. اینکه اسپانسر جدید چه برندی باشد فعلا مشخص نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار