روز مشارکت هنرمندان برای فرهنگ‌سازی فعالیت‌های اجتماعی در مشهد
بازیگران مجموعه تلویزیونی «فیتیله؛ جمعه تعطیله» در راستای پیوستن به کمپ حمایت هنرمندان از کودکان کار به مشهد آمدند.
کد خبر: ۴۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 13 June 2015
به گزارش تابناک مشهد ، علی فروتن، بابک مسلمی و حمید گلی در راستای حمایت از کودکان کار، در پنج‌شنبه‌ای که گذشت با دعوت موسسه گلستان علی(ع) به بلوار سجاد مشهد رفتند و در اقدامی نمادین شیشه اتومبیل‌های متوقف شده در پشت چراغ راهنمایی را تمیز کردند که مورد استقبال مردم و نیز رسانه‌ها قرار گرفت.

فیتیله‌ای‌ها «کودک کار» شدند

بازیگران مجموعه تلویزیونی «فیتیله؛ جمعه تعطیله» در راستای پیوستن به کمپ حمایت هنرمندان از کودکان کار به مشهد آمدند.علی فروتن، بابک مسلمی و حمید گلی در راستای حمایت از کودکان کار، در پنج‌شنبه‌ای که گذشت با دعوت موسسه گلستان علی(ع) به بلوار سجاد مشهد رفتند و در اقدامی نمادین شیشه اتومبیل‌های متوقف شده در پشت چراغ راهنمایی را تمیز کردند که مورد استقبال مردم و نیز رسانه‌ها قرار گرفت.

فیتیلهحمایت هنرمندان از «کودکان کار» از سال گذشته آغاز شد که جمعی از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی مانند بهاره رهنما، پوریا پورسرخ، علی ضیاء، الهه رضایی، سارا منجزی و اصغر نعیمی با حضور در مراسم «کودک کار، اینجا همین نزدیکی...» ضمن حمایت خود از کودکان کار خواهان رسیدگی‌های اصولی مسئولان و جامعه به این معضل اجتماعی شدند. این هنرمندان با انداختن دستبند «کودک کار، اینجا همین نزدیکی...» با کودکان کار عکس سلفی گرفتند و از سایر چهره‌های سینمایی و تلویزیونی هم دعوت کردند تا از این کودکان حمایت کنند.

همچنین خبرنگار فارس از حال و هوای این حرکت ارزشمند مردمی گزارش داد که بسیاری از جمعیت داخل پیاده‌روها بلند فریاد می‌زدند که ای کاش ماشین خود را آورده بودیم! برخی نیز علت را از هنرمندان جویا می‌شدند و وقتی اعتراض هنرمندان به کار بچه‌ها در خیابان‌ها را متوجه می‌شدند این برنامه را تایید می‌کردند.
آنچه که این برنامه را جالب توجه می‌کرد و انسان را به تفکر وا می‌داشت، گفته‌های محمد مسلمی کارگردان برنامه‌های عمو فیتیلیه‌ای‌ها و یکی از اعضای این گروه سه نفره، به مردم بود که می‌گفت: یادتان نرود؛ بچه‌ها باید بازی کنند نه اینکه کار کنند.
طرح «ما کودکان کار در زندگی سهمی داریم» که با حضور دانشجویان و تعدادی از ورزشکاران نیز انجام می‌شد در دقایق کوتاهی که چراغ قرمز بود شدت می‌گرفت و پس از سبز شدن چراغ راهنما به اتمام می‌رسید و به این ترتیب حضور کادیلاکی قدیمی با رنگ مسی بسیار خوشرنگ، آخرین مرحله برنامه نمادین این گروه از هنرمندان بود.

فیتیله‌ای‌ها «کودک کار» شدند

جسم و روح بچه‌ها با کار آسیب می‌بیند

در این زمینه، یکی از بازیگران عمو فیتیله‌ای‌ها گفت: هنوز هم بسیاری از کودکان در کشور ما به علت مشکلات مختلف مالی مجبور می‌شوند به کارهای سخت و طاقت فرسا بپردازند که این امر سبب می‌شود، جسم و روح آنها با کار آسیب ببیند.
حمید گلی با اشاره به اینکه این گروه هنری تجربه فعالیت‌های مختلف نمادین در برابر حمایت از مشکلات بچه‌های کار را داشته است، اظهار کرد: هنرمندان و ورزشکاران تلاش می‌کنند با انجام این برنامه‌ها تلنگری به مسئولان و مردم جامعه بزنند.
وی شرایط سخت بچه‌های کار را در تهران و مشهد متفاوت دانست و تاکید کرد: امیدواریم با انجام این برنامه‌ها کمتر شاهد سختی‌هایی که بچه‌ها می‌کشند، باشیم.
گلی، مشهد را شهر امام رضا (ع) دانست و بیان کرد: در پایتخت معنوی کشور، امام هشتم حامی بچه‌هاست و مسئولان نیز باید این مهم را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند تا معضل کار بچه‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر کمتر شود.

استعدادیابی ورزشی کودکان کار ضروری است

در ادامه، رکورددار گینس در دوی برعکس و بالا رفتن از پله‌های برج میلاد به صورت لی لی که اتفاقا ورزشکار مشهدی است، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بچه‌های کار در مشهد نامطلوب است و به طور کلی حضور آنها در مشاغل سخت و طاقت فرسا مسئله‌ساز است چراکه این گروه سنی جامعه باید در حال تحصیل و بازی باشند.
ارشاد روح بخشیان تاکید کرد: به نظر می‌رسد مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی باید تلاش کنند شرایط استعدادیابی بچه‌های کار در مشهد را برای ورود به ورزش‌های مختلف ایجاد کنند تا آنها به جای انجام کارهای سخت به جنبه‌های بهتر در جامعه بپردازند.
وی که سابقه عضویت 10 ساله را در تیم ملی و قهرمانی اروپا و آسیایی در کارنامه ورزشی خود دارد، اضافه کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی باید درباره برطرف‌کردن مشکلات بچه‌های کار دست به دست هم دهند چراکه این شرایط برای آینده جامعه اصلا خوب نیست و آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

در همین راستا بنا بر گزارش شهرآرا آنلاین هفته گذشته بهاره رهنما در کنار تنی چند از هنرمندان و در حرکتی نمادین اقدام به فروش گل و فال حافظ در سطح شهر کرد. او که به تازگی مجموعه‌ای پرمخاطب را روی آنتن یکی از شبکه‌های تلویزیون داشته و هم‌زمان نمایشی را روی صحنه دارد، مدتی است به عنوان سفیر مهربانی جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر با هدف حمایت از کودکان کار انتخاب شده است.

رهنما در این زمینه گفت: امروزه می‌بینیم در همه جای دنیا هنرمندان و اصولا چهره‌های شاخص و مشهور برای انجام کارهای نیک و پسندیده از هم سبقت می‌گیرند. وقتی هنرمندی در کارهای خیر و حمایت از کودکان کار دست به اقدامی می‌زند بسیار می‌تواند روی ذهن‌های مردم تاثیرگذار باشد.

این تاثیرگذاری تا حدی است که امروزه می‌بینیم در همه‌جای دنیا هنرمندان و اصولا چهره‌های شاخص و مشهور برای انجام کارهای نیک و پسندیده از هم سبقت می‌گیرند.

حضور بازیگران مجموعه پرطرفدار «فیتیله؛ جمعه تعطیله» در شهرمان در همان راستای حمایت از کودکان کار صورت گرفت که هم‌اکنون در جامعه از‌سوی اغلب هنرمندان به عنوان یک دغدغه اجتماعی تبدیل شده است.امیدواریم اقدامات فرهنگ‌ساز این هنرمندان در شهر مذهبی و فرهنگی مشهد ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار