کد خبر: ۴۶۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 29 July 2017
تابناک / برگزیدگان هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور، با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این دوره از جشنواره در آستانه‌اشرفیه به کار خود پایان داد.

در بخش سرمقاله و یادداشت صدیقه رضوانی نیا با «جای خالی رمان و داستان در ادبیات رضوی» و زهره کهندل از خبرگزاری فرهنگ رضوی – قدس با «مشهد ٢٠١٧نگاه محلی به شهری جهانی» هر دو از خراسان رضوی مقام دوم مشترک غلامرضا بنی اسدی از روزنامه جمهوری اسلامی از خراسان رضوی - مشهد با اثر «عیاش به مشهد نمی‌آید اینجا خانه زائران است» و مرضیه شریفی از پایگاه خبری فلاورجان با اثر «منشور اخلاقی شوراها در کلام امام رضا (ع)» از اصفهان – فلاورجان به مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

در بخش گزارش احسان رحیم زاده از روزنامه همشهری با اثر «سربلند و روسفید» مقام اول از خراسان رضوی – مشهد، زهره کهندل از روزنامه همشهری با اثر «راهیان قبله هفتم» مقام دوم از خراسان رضوی – مشهد و حسین احمدی از روزنامه قدس ویژه سلام بر حرم با اثر «دستان یاری گری که دل مادر معلول را شاد کرد» به مقام سوم از مازندران – ساری دست یافتند.

در بخش مصاحبه صدیقه رضوانی نیا از روزنامه جوان و قدس با اثر «(مسلمانان در آمریکا سانسور می‌شوند تا قدمت حضورشان مشخص نشود) و (به‌رسم شیعیان نماز زیارت می‌خوانم)» مقام اول از خراسان رضوی – مشهد، طیبه مروت از روزنامه قدس «جهانی‌سازی معارف رضوی، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند» به مقام سوم از تهران دست یافتند.

در بخش مقاله سعیده خورشیدوند از هفته‌نامه فخر لرستان با اثر «اعتدال، تولید ملی و اشتغال در سیره رضوی» مقام اول از لرستان – خرم‌آباد، مسعود شریفی از پایگاه خبری فلاورجان با اثر «نقش فقرزدایی در سلامت و تحکیم خانواده از منظر آموزه‌های رضوی» به مقام دوم از اصفهان – فلاورجان و دکتر سید علی میرموسوی از روزنامه ایران با اثر «جایگاه خردمداری و رواداری در سیره سیاسی، اجتماعی امام رضا (ع)» به مقام سوم از قم دست یافتند.

در بخش عکس نیز سید محمدصادق حسینی از پایگاه خبری امواج نیوز با اثر «شوق زیارت» مقام اول از فارس –شیراز، حسین کام شاد از پایگاه خبری قدس آنلاین با اثر «مناجات دخترانه در شب قدر» به مقام دوم از خراسان رضوی – مشهد و محمدعلی رضایی از روزنامه قدس با اثر «سلام بر گنبدی که به‌سختی دیده می‌شود» به مقام سوم از خراسان رضوی – مشهد دست یافتند.

در بخش رادیو و تلویزیون علیرضا کارگر قوی‌بازو با اثر «علم واچینی» به مقام اول از گیلان - آستانه‌اشرفیه، علی بالوئی با اثر «تکیه بر عشق» به مقام دوم از مازندران – ساری و روح اله جام سحربا اثر «اردوی جهادی قرارگاه امام رضا (ع)» به مقام سوم از ایلام – دهلران دست یافتند.

در بخش شعر رضوی آرش پورعلیزاده از هفته‌نامه گیلان بهتر با اثر «برای ستاره هشتم دنیا و آخرت امام رضا (ع)» به مقام اول از گیلان – رشت، مهدی زارعی از روزنامه قدس ویژه چهارده با اثر «حضرت زهرا (س)» به مقام دوم از البرز – کرج و سید مهدی نژاد هاشمی از روزنامه قدس - سلام بر حرم با اثر «حریم سبز ضریح» به مقام سوم از خراسان رضوی – سبزه وار را کسب کردند.

در بخش ویژه نیز مرضیه شریفی و سمیه موسوی از پایگاه خبری فلاورجان «ضرورت مقابله با فقر به‌عنوان یکی از چالش‌های فراروی کرامت انسانی» از اصفهان – فلاورجان شایسته تقدیر شد.

 آیین اختتامیه هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور، شامگاه پنجشنبه پنجم مردادماه در حسینیه اعظم حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف (ع) در آستانه‌اشرفیه برگزار شد.

سپس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی، امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه به سخنرانی پرداخت. چاوشی خوانی استاد رحیم‌پور از پیشکسوتان این هنر آیینی و شعرخوانی آرش پورعلیزاده از شاعران جوان استان، بخش دیگری از مراسم مذکور بود.

در ادامه و پس از قرائت بیانیه هیئت‌داوران توسط رضا مقدسی، دبیر تخصصی و سرپرست هیئت‌داوران جشنواره، آیین رونمایی از جلد نخست دانشنامه امام رضا (ع) - اثر جمعی از مؤلفان به مدیریت علمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر یعقوبعلی برجی؛ دارنده رتبه دوم بخش کتاب برتر در محور تاریخ و سیره رضوی با رویکرد علمی - پژوهشی در نهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی - برگزار شد.

همچنین در این مراسم از مدیران مسئول ١٠ رسانه برتر استان گیلان که در انعکاس اخبار جشنواره همکاری گسترده‌ای داشتند، تقدیر به عمل آمد.

هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و به میزبانی استان گیلان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار