اختتامیه جشنواره قرآنی خانواده بزرگ روزنامه خراسان مطرح شد؛
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی خانواده بزرگ موسسه فرهنگی هنری خراسان عصر یکشنبه در فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 25 July 2017
به گزارش تابنلک رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی به نقل از «روزنامه خراسان رضوی»، در این مراسم که با حضور «محسن نصر پور» مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم لطفیان» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و نیز «عباس محمدیان» مسئول سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، از برگزیدگان این جشنواره که به همت کانون بسیج رسانه شهیدان سیدی و جهانی و هیئت صراط عاشقان محمد رسول ا...(ص) موسسه فرهنگی هنری خراسان برگزار شد، تقدیر به عمل آمد.
بیشتر با قرآن انس بگیریم
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان در این مراسم با بیان این که قرآن کتاب زندگی است و  برای هدایت و زندگی ما نازل شده، افزود: شفا، هدایت و رحمت کارکرد اصلی قرآن برای ماست.
«محمدسعید احدیان» ادامه داد: اگر قرآن در حاشیه زندگی یک انسان مسلمان باشد، فقط بخواهد ثوابی ببرد، قرآن فقط در مجالس ختم باشد و یا صرفا زینت ماه رمضان باشد، این فرد مسلمان وظیفه خود را در قبال قرآن و اتفاق بزرگی که برای بشریت رقم زده، انجام نداده است. احدیان با تاکید بر لزوم تلاش برای انس بیشتر با قرآن، اظهار کرد: حداقل‌هایی که برای انس با قرآن در روایات و سخنان بزرگان ما آمده است قرائت روزانه چند صفحه از قرآن و حداقل 10آیه از این کتاب الهی است تا درباره این آیات تأمل کنیم.
باید به قرآن بازگردیم
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و از پیشکسوتان قرآنی مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: آن چه که باعث سربلندی کشور ماست، ایمان دینی و مذهبی مردم و به خصوص جوانان است، اگر می‌بینید مادری هفت فرزندش شهید می‌شوند مربوط به ایمان دینی مردم است.
«محمدصادق علمی» افزود: آن‌هایی که امروز کشور را سربلند نگاه داشته اند، افرادی هستند که ایمان دینی و مذهبی دارند و ریشه این ایمان، قرآن است.
این پیشکسوت قرآنی ادامه داد:  قرآن دارای قرائت‌های گوناگونی است؛ از همین قرآن، داعش در می‌آورند، از همین قرآن، سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی خارج می‌شود. اما قرآنی که باعث عزت ماست قرآنی است که با قرائت اهل بیت(ع) و امروز هم با قرائت ولایت فقیه است.
علمی با تاکید بر این که امروز ما باید به قرآن بازگردیم، ادامه داد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، ما به قرآن بازگشتیم، اما کارهای بسیاری برای جداسازی نسل‌های بعدی و فرزندانمان از قرآن از سوی دشمن انجام شده است و می‌شود.
وی گفت: البته متأسفانه گاهی امروز در نسل خودمان هم افرادی را مشاهده می‌کنیم که تحت تأثیر امواج و شیطنت‌هایی که وجود دارد، از قرآن فاصله گرفته اند.
این استاد دانشگاه با اشاره به برنامه‌های دشمن برای جوانان، افزود: روزی نیست که با حرف‌ها یی، مخالفت‌هایی و دسیسه‌هایی علیه دین و شیطنت‌های علیه قرآن برخورد نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: امروز در شرایط خاصی قرار داریم و چاره‌ای جز بازگشت به قرآن نداریم.
علمی خاطرنشان کرد: اگر باور داریم که امروز سعادت فرزند ما در دنیا و روسفیدی آنان در آخرت، در سایه قرآن است، پس به پا خیزیم و از همه امکانات، فرصت‌ها  و ابزارها در کار قرآن، استفاده کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی ادامه داد: اگر باور داریم که قرآن، کتاب سعادت ماست، باید با همه وجود در خدمت قرآن باشیم و همه جای زندگی ما قرآنی باشد.
وی خطاب به متولیان فرهنگی و قرآنی در موسسه خراسان گفت: کارهای موفق بسیاری در زمینه قرآن انجام شده است و این ما و شماییم که باید با مراکزی که دارای کارهای موفق در زمینه ترویج، تبلیغ و نهادینه سازی قرآن در زندگی هستند، ارتباط پیدا کنیم.
در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره قرآنی خانواده بزرگ روزنامه خراسان تقدیر شد. بر این اساس، جایزه ممتاز خانواده برتر قرآنی به محمد جواد روشن دل و جایزه ویژه خانواده برتر قرآنی به کاظم رحیمیان اهدا شد. همچنین در  بخش حفظ جزء 30 امیر علی  عیسی زاده، سید امیر حسین موسوی، علی نیساری، ساجده ذبیحی، ریحانه محمدزاده و مینا متولی اشکذری به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول تا سوم بخش پسران و دختران تقدیر شدند.
در این بخش از تینا سیاح نیز تقدیر شد. در بخش  مسابقه تدبیر در  قرآن کریم هم به قید قرعه از محمد فیروزیان و محمد فرهادی و همچنین فاطمه ایزانلو تجلیل شد. همچنین از حسین نداف و ملیحه ترشیزی به عنوان فعالان قرآنی موسسه فرهنگی هنری خراسان تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار