نشست هم اندیشی با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، دوازده تن از نمایندگان و اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاههای اجرایی زیرمجموعه در استان ، نمایندگان تشکلات کارگری ، کارفرمایی و روسای اتحادیه های شرکت های تعاونی در خراسان رضوی برگزارشد.
کد خبر: ۴۶۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،  بر اساس این خبر در این جلسه ابتدا محمود احمدی ضمن خوشامد به حاضران ضمن تاکید بر لزوم گسترش سه جانبه گرایی و ارتقاء تعاملات بین دولت ، کارگران و کارفرمایان اظهار کرد : تقویت سه جانبه گرایی بعنوان یکی از مهمترین و شاخص ترین رویکردهای وحدت رویه در سیاستهای وزارت تعاون ، کارو رفاه اجتماعی کار محسوب می شود و توسعه و تقویت تعامل بین جامعه کارگری، کارفرمایی و بخش دولتی می تواند ضمن رفع مشکلات موجود در بخش اشتغال بسترهای لازم به منظور حفظ و توسعه اشتغال و دستیابی به خودکفایی صددرصدی و پیشرفت اقتصادی استان را فراهم آورد .
احمدی در ادامه افزود از آنجائیکه اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادي مبتنی بر مشارکت فعال مردم به شمار می آید تشکلهای کارگري و کارفرمایی نیز به عنوان تشکلات مردم نهاد و بر خاسته از بطن جامعه می توانند نقش مؤثری در تثبیت اشتغال موجود ، رونق و بهینه سازی تولید و ایجاد بسترهای مناسب جهت فراهم آوردن رشد و توسعه اقتصادی  استان ایفا نمایند 
 وی در ادامه افزود : ما در استان خراسان رضوی به دنبال ارتقاء فرهنگ کار شایسته از طریق توسعه و تقویت سه جانبه گرایی هستیم و بر این باوریم که یک تعامل سازنده و گفتمان مبتنی بر تفاهم و درک متقابل با لحاظ نمودن منافع مشترك کارگر و کارفرما می تواند موجب دستیابی به توسعه اقتصادی و تقویت تولید گردیده و شاخص های اقتصاد مقاومتی را در استان محقق نماید . 
در ادامه جلسه چندنفر از نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی خراسان رضوی از جمله رییس کانون کارفرمایی صنایع ، نائب رییس کانون کارفرمایی حرف ، رییس کانون شوراهای اسلامی کار ، نماینده انجمن مدیران صنایع و رییس کانون باز نشستگان ، نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی و دبیرکل  کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان مواردی را در خصوص لزوم حمایت از تولید ، ارتقاء نقش بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی و تقویت تعاملات بین کارگران ، کارفرمایان و دولت بیان کردند. 

سپس سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخته و در خصوص لزوم ارتقاء بهره وری ، ترویج فرهنگ کار شایسته ، نظارت های مستمر با هدف رفع مشکلات و تنش های فضای کار ، حمایت از بخش خصوصی ، ارتقاء فرآیند مهارت آموزی و تقویت آموزشهای فنی و حرفه ای متناسب با نیاز بازار کار ، اصلاح نظام بانکداری مطالبی رامطرح  کردند . 

در ادامه این نشست دکتر ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از حاضران بر لزوم تقویت اقتصاد تاکید کرد و اظهار داشت : اقتصاد ما بشدت کوچک شده است و از همین روست که بخش تعاون نتوانسته به سهم 25 درصدی از اقتصاد دست یابد . 

 وی افزود : اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی باید تقویت شود تا مردم بتوانند در فعالیت های اقتصادی مشارکت بیشتری داشته و از این طریق بسترهای رشد و توسعه تولید را فراهم گردد . 

دکتر ربیعی همچنین خاطر نشان کرد : به موازات صیانت از نیروی کار و دغدغه معیشت کارگران باید از تولید داخلی نیز حمایت کنیم . 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شیوع آسیب های اجتماعی تاکید کرد : در حال حاضر ما با اعتیاد ناشی از عدم امنیت روانی ، طلاق های ناشی از عدم تفاهم و هجم زیادی از آسیب های اجتماعی مواجه هستیم که باید برای آن چاره اندیشی نماییم . اخلاق عمومی باید تقویت شود و ارزشهای دینی و فرهنگی جامعه باید گسترش یابد . اگر بتوانیم در راستای کاهش نابرابری ها و تقویت رضایت عمومی گام بردارین بدون شک می توانیم بر مشکلات فائق آمده و زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کنیم . 

دکتر ربیعی در پایان تاکید کرد : ما با همه توان و بهره گیری از کلیه ظرفیت ها به دنبال تقویت سه جانبه گرایی ، افزایش تعامل با شرکای اجتماعی و صیانت از نیروی کار و تقویت تولید و ارتقاء فرهنگ کار شایسته  هستیم و امیدواریم از این طریق بتوانیم شاخص های اقتصاد مقاومتی را محقق نموده و در راه اعتلای میهن اسلامی گام برداریم .     

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار