مدیر سرپرستی بانک کشاورزی خراسان رضوی خبرداد:
مدیر سرپرستی بانک کشاورزی گفت : ابلاغ اعتباری به میزان ۴۳۹ میلیارد ریال سهمیه استان در مرحله سوم است که در مجموع با ۲ مرحله قبل، رقمی در حدود ۵۷۹ میلیارد ریال به عنوان سهم خراسان رضوی درنظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۶۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،علی دشت بیاض ظهرامروز در نشست خبری گفت: طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، باتوجه به اهمیت این موضوع، طی اقدامی که دو روز پیش به شعب  با نک کشاورزی استان ابلاغ شد، که درصدد ازبین بردن صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج می باشد.
وی افزود: از ۳۱ تیرماه تخصیص شعبه افرادیکه در صف انتظار دریافت وام هستند و حدود ۴۳۰۰ فقره وام است، آغاز شده و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، بانک کشاورزی در نظر دارد طی دوماه آینده این رقم را به صفر برساند.
مدیر سرپرستی بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: همه ۱۴۲ شعبه بانک کشاورزی در این خصوص پاسخگو خواهند بود ولی به مراتب شعب اصلی اعتباری این بانک، بیشتر فعال هستند.
دشت بیاض خاطرنشان کرد: رقم این اقساط در هر ماه ۲۲۶ هزارتومان بوده و به صورت ۴۸ ماهه بازپرداخت خواهد شد و چون درصد تحقق برنامه هاست در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد و دارای رتبه خوبی است .
و ی اقدام اولیه در این خصوص را شکستن این صف انتظار  متقاضیان عنوان کرد و گفت : به طور متوسط هر فرد وام گیرنده تقريبا ٦ ماه در صف انتظار بوده و اين موضوع، با اين درجه اهميت، شايسته نظام ما نيست.
دشت بیاض خاطرنشان کرد: از 142 شعبه بانک کشاورزی در خراسان رضوی،۴۵ شعبه آن در مشهد است و آخرین آمار متقاضیان ۴۷۵۰ نفر هستند که ۴۳۰۰ نفر از آن‌ها ثبت شعبه‌ای شدند و در صف انتظار هستند.
وی افزود: رقم وام ۲۰ میلیون تومان بوده که ۱۰ میلیون تومان به زوج و ۱۰ میلیون تومان به زوجه اختصاص می‌یابد و این عدد برای گروه‌های خاص مانند خانواده شهدا و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی دو برابر خواهد بود و رقم آن ۴۰ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون تومان به زوج و ۲۰ میلیون تومان به زوجه اختصاص می‌یابد.
مدیر سرپرستی بانک کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه استان پنجم در تعداد وام‌ها و استان دوم در رقم وام‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۴۲ میلیارد تومان وام ازدواج به زوج‌های جوان خراسان رضوی اختصاص یافته و بهره این وام‌ها ۴.۵ درصد است و سهم خراسان رضوی ۵۹ میلیارد تومان بوده است.
دشت بیاض درباره  ضمانت این وام برای زوج های جوان گفت : برای هر وام دو ضامن الزامی است و ضامن هم شرایط ضمانت را داشته باشد تا اطمینان خاطر هم برای بانک ایجاد شود.
وی تاکید کرد: در بحث بند و تبصره ۱۶ که ویژه حادثه‌دیدگان حوادث و بلایایی طبیعی بوده برای هر نفر تا سقف ۲۵ میلیون تومان اهدا می‌شود  که  این عدد افزایش یافته و رقم ۱۵ میلیون تومان اولیه به ۴۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیر سرپرستی بانک کشاورزی خراسان رضوی در باره طرح یاراکارت، گفت: در طرح یاراکارت به پشتوانه پرداخت یارانه‌ای که به حساب مشتریان بانک کشاورزی وام ۵ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و به‌طور متوسط به ازای هر نفر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و نرخ بهره آن طبق مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است.
دشت بیاض گفت: بحث بخشودگی جرایم از صفر تا ۶ درصد تعیین شده و برای تمامی وام‌ها اعمال می‌شود و هرکس برای تعیین تکلیف معوقات به بانک کشاورزی مراجعه می‌کند شامل این بخشودگی می شود،زیرا  ۹۰ درصد منابع بانک کشاورزی در بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره هزینه می‌شود.
مدیر سرپرستی بانک کشاورزی خراسان رضوی در پایان درباره میزان سودها، افزود : نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد و نرخ سود سپرده ۱۵ درصد است و مشتریان ما محدودیتی به لحاظ حقیقی و حقوقی ندارند و تنها محدودیتمان برای  فعالان بخش کشاورزی است و عدد کلی پرداختی‌ها تا این لحظه ۴۵۰۰ میلیارد ریال، سپرده‌ها ۴۰ هزار میلیارد ریال، مطالبات جاری ۳۴۰۰ میلیارد ریال و مانده کل ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار