مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه:
مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه گفت: مشهد دوست داشتنی یک اتفاق ماندگار است که توانسته در بازگو کردن تاریخ سرنوشت ساز و تاریخ شفاهی مشهد تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۴۶۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام علی نهاوندی در حاشیه بازدید ازشهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی اظهار کرد: باید از معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در جهت ابتکار عملی که در خصوص یک اتفاق ماندگار یعنی به نمایش درآوردن تاریخ شفاهی مشهد مقدس که فرازو فرودهای زیادی داشته قدردانی کرد.

 وی افزود:در واقع مشهد دوست داشتنی یک اتفاق ماندگار است که توانسته در بازگو کردن تاریخ سرنوشت ساز مشهد تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام نهاوندی تصریح کرد:بهره مندی از آلمان ها، فضاها و سناریویی که ما را نزدیک می کند به فضای تاثیر گذار و حس نوستالژیکی که مردم در دهه 50 و 60 لمس کرده اند این ظرفیت ها فراهم شده و در مسیر بازدید با توجه به اینکه مشتاقان به بازدید از شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی بیشتر است ما نیازمند تمرکز داریم و نیاز به فضا داریم اما یکی از حسن های این نمایشگاه پیوند دادن بین دوره قبل از انقلاب و از قرن ها قبل تا کنون است.

وی عنوان کرد:سبک زندگی در دوران قبل و تاثیراتی که بزرگترین حوادث تاریخی شکل گرفته و احترام گذاشتن به گذشته و شخصیت های تاریخی که ماهمه از نسل آنها هستیم یک مجموعه و منظومه به هم تنیده ایجاد کرده است.

مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه بیان کرد:اگر چه تجربه اول است اما یکی از کارهای خوبی که انجام شده شخصیت سازی است مانند جابر ابن حیان و شیخ توسی و خدماتی که به دنیا کرده اند و کار فوق العاده خوبی بود و دایره هنرمندان را به کار گرفتند و توانستند عرضه کند خود را هنرهای تجسمی، نگارگری و کارهایی که به فراموشی رفته بود در این نمایشگاه مجدد عرضه شده است.

نهاوندی با بیان این مطلب که هنر همیشه در بطن جامعه بوده است و در مسیر کار و زندگی و دانش قرار داشته است گفت: در نمایشگاه تلفیقی بین تاریخ و  هنر اتفاق افتاده و اگر در سالهای آینده در چند بخش بیشتر کار شود موفق تر خواهد بود  اینکه در فضای شهری کالبد شهری و فرهنگ رو به رشد نظام را در زندگی مردم جاری و ساری کنیم.

وی افزود:نمایشگاه برای افرادی که دوره های گذشته را ندیدند تازگی دارد . مشهد قدیم و مستند هویت را در گذشته ساختیم اما مسئله بازار،هنر و تاریخ و معنویت در کنار هم در نمایشگاه قرار گرفته و باید ان را ادامه داد و پررنگ تر کرد و هرگروهي که بیاید باید این فضا را ادامه دهد.

 مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه اظهار کرد: یکی از کارهایی که دیگر استان ها نیز باید پیرو این نمایشگاه  انجام دهند با حرکت فزاینده شبکه های اجتماعی و مجازی باید افراد را اجتماعی کنیم و نمایشگاه افراد را با فضاهای ملموس آشنا می کنند و خلا های موجود را پر می کند.

وی عنوان کرد:در حوزه علم و دانش و فضاهای امروزی و اتصال بین سنت و مدرنیته نیز بای  مورد توجه قرار گیرد  ما نباید گذشته را با کهنه گی و نامرتبی نمایان کنیم بلکه گذشته ما بسیار زیبا و با طراوت بوده است.

نهاوندی خاطرنشان کرد:خوشحالم از این اتفاق ویژه بخصوص که برای جوانان و نوجوانان بسیار جذاب به نظر می رسد و در نورپردازی باید بیشتر کار کرد و فضا برای بازدید باید جذابیت های بصری داشته باشد و سالمندان در این شور و حال گم نشوند و احترام و اکرام به بزرگسالان را نشان دهیم. 

مدیر کل پژوهش های اسلامی رسانه با بیان این مطلب که نمایش گوهرشاد بسیار جذاب بود و موضوع نمایش گوهرشاد حرفه ای تر بود به نسبت و شور و نشاط در نهاد جوانان و نوجوانان برایم جذابت داشت افزود: بعضی از ظرفیت ها که جنبه های آموزشی و ترویجی دارند هزینه بر هستند و ما برای آموزش باید از ظرفیت های مختلف استفاده کرد وقتی موضوع به فرهنگ و دین می رسد باید هزینه را کاهش داد؟اگر اثر سنجی انجام شود می توان به نتایج خوبی رسید اگر به شادی و نشاط و تاثیر گذاری دینی و فرهنگی می رسد باید پول های بیشتری هزینه کرد.

حجت الاسلام نهاوندی گفت: فکر و فرهنگ و ایده پردازی و پیوند گذشته با آرمان ها نیازمند هزینه است و اگر تقویت شود در ابعاد گوناگون تاثیرگذار است و  توصیه می شود هزینه شود و مردمی کردن فرهنگ و دین و هنر و ظرفیت های علمی بسیار مهم است و باید برای رسیدن به آن هزینه کرد .از این کارهای نمایشگاهی کم انجام می شود و واقعا جای این فضا ها در کشور خالی است و باید بیشتر تقویت شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار