روزگذشته اعضای فراکسیون مستقلین مجلس با رئیس دولت دوازدهم پیرامون ترکیب جدید دولت گفت و گو و مذاکره کردند.
کد خبر: ۴۶۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در تشریح جلسه اعضای فراکسیون متبوعش با رئیس‌جمهور، اظهار داشت: این جلسه به‌منظور مشورت رئیس‌جمهور با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی برای چیدمان کابینه دوازدهم برگزار شد. وی تصریح کرد: آقای روحانی در این جلسه گفت که 50 درصد کابینه دوازدهم، کابینه قبلی است و 50 درصد کابینه تغییر می‌کند. سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی اظهار داشت: رئیس‌جمهور گفت که "تلاش می‌کنیم حضور زنان در کابینه دوازدهم قوی‌تر و پر‌رنگ‌تر باشد". لاهوتی ادامه داد: رئیس‌جمهور در این جلسه گفت که "تلاش می‌کنیم سن کابینه را کاهش دهیم و تأکیدمان این است که وزرا از معاونان و مشاوران جوان استفاده کنند".


روایت حاجی بابایی از محتوای دیدار احتمالی با روحانی
همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز با اشاره به احتمال دیدار اعضای این فراکسیون با رئیس‌جمهور درباره کابینه دوازدهم، گفت: ما بنا نداریم به صورت مصداقی درباره اشخاص صحبت کنیم چرا که برای رفع مشکلات و موفقیت بیشتر دولت تلاش داریم جمع بندی کارشناسی خود را از عملکرد وزارت‌خانه و نیازهای پیش روی مردم با آقای رئیس‌جمهور مطرح کنیم. پیش از این نیز برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس با دکتر روحانی دیدار و گفت و گو کرده بودند.

موسوی تبریزی: رئیس جمهور منتخب باید به اصلاح‌طلبان توجه بیشتری کند
در همین حال دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز به باشگاه خبرنگاران، گفت: چون روحانی به پشتیبانی اصلاح‌طلبان رئیس جمهور شده باید به آن‌ها توجه بیشتری کند. سید حسین موسوی تبریزی افزود: آقای روحانی برای اعضای کابینه افرادی را انتخاب کند که اهداف جریانی را دنبال ‌کنند که در انتخابات از او حمایت کرده‌اند.

صوفی: تغییر وزارت کشور خط قرمز اصلاح طلبان است
علی صوفی از فعالان سیاسی اصلاح طلب نیز در گفت وگو با هفته نامه مثلث می گوید: اصلاح طلبان از روحانی سهم خواهی نمی کنند اما انتخاب وزیر کشور مورد تایید جناح اصلاحات، خط قرمزی است که نباید نادیده گرفته شود. وی افزود: اگر قرار است یک سهمی به جناح رقیب داده شود می تواند در وزارت خانه های غیرکلیدی باشد چون اگر غیر از این باشد نه با منطق ائتلاف سازگار است نه با منطق تلطیف مسائل جناحی و نگاه به جناح اقلیت.

روایت مهرعلیزاده از دیدارهای رئیس دولت اصلاحات با روحانی
محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات نیز درباره رایزنی اصلاح طلبان با رئیس جمهور به ایلنا گفت: در فاصله یک ماه و نیم گذشته پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و مشخص شدن نتایج آن، دیدارهایی میان رئیس دولت اصلاحات و روحانی انجام شده است. وی درباره جزئیات این دیدارها نیز گفت: در آن دیدارها مسائلی از قبیل تبریک گفتن به آقای روحانی به خاطر پیروزی قاطع‌شان در انتخابات ریاست جمهوری و جلب رای مردم تا توصیه‌های کلان درخصوص رویکردهای دولت آتی، چینش کابینه، ویژگی‌های دولت و توقعات مردم از دولت دوازدهم مطرح شده است.

مهاجری: ناطق نوری پیشنهاد روحانی برای حضور در دولت را قبول نکرد
همچنین به گزارش انتخاب، مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی طی سخنانی با اشاره به کناره‌گیری حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت: ایشان کنار نکشیده‌اند، فقط مسئولیت در دولت قبول نمی‌کنند. پیشنهادهایی را که از طرف آقای رئیس‌جمهور به ایشان شده است قبول نکرده‌اند.
توضیحات حیدری درباره تصمیمی که برای نقش زنان در کابینه دوازدهم گرفته شده است
به گزارش جماران، غلامرضا حیدری از اعضای فراکسیون امید مجلس نیز توئیت کرد: تصمیمی که برای کابینه گرفته شده این است که در هر وزارتخانه حداقل یکی از معاونت ها به زنان سپرده شود و در سطح وزیر زن هم اقداماتی درحال انجام است.

اخبار متناقض از ادامه حضور قاضی زاده هاشمی در دولت آینده
در همین حال به گزارش جماران، وزیر بهداشت نیز در شاهرود طی سخنانی گفت: در دولت دوازدهم نیز یار آقای دکتر روحانی خواهم بود و تداوم طرح تحول سلامت را پیگیری خواهم کرد.در همین حال عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت، با اشاره به خبر منتشر شده از اظهارات وزیر بهداشت به ایرنا گفت: وزیر بهداشت هیچ صحبتی درباره حضور یا عدم حضور در دولت دوازدهم نداشته است و سخنان منتشر شده به نقل از وی ، برداشت اشتباه خبرنگار بوده است.

واعظی: در کابینه خواهم بود اما قطعاً وزیر ارتباطات نیستم
به گزارش فارس، محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز در جریان بازدید از نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که در دولت بعدی در وزارت ارتباطات نخواهد بود. واعظی تصریح کرد: در دولت بعدی به طور قطع در کابینه خواهم بود اما در وزارت ارتباطات نیستم.

نوبخت: کابینه دوازدهم فراجناحی است
همچنین به گزارش ایسنا محمدباقر نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با بیان این که «معتقد به تشکیل کابینه فراجناحی هستیم و کابینه دوازدهم فراجناحی است» افزود: بناست از توانمندی و ظرفیت‌های کلی نظام استفاده شود و در همه جریان‌های سیاسی از شایستگان استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار