طرح فرهنگسرای غدیر به مناسبت دهه کرامت
فرهنگسرای غدیر، طرح "آهوانه" را برای دومین سال متوالی در تابستان امسال برای دختران نوجوان به اجرا در‌آورده است.
کد خبر: ۴۶۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 23 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسن سلطانی مدیر فرهنگسرای غدیر گفت: با نزدیک شدن به دهه کرامت و میلاد باسعات امام رضا (ع)، خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه(س) و روز دختر، دختران مشهدی، جلوه کوچکی از رأفت و مهربانی آن امام رئوف را به نمایش می‌گذارند و با دوخت عروسک‌هایی با طرح آهو و اهدای آن‌ها به زائران خردسال رضوی، خاطره‌ای به یادماندنی از سفر به مشهد را برای آنان رقم خواهند زد. 
سلطانی در توضیح طرح آهوانه افزود: در این طرح، مربیان کارآزموده با حضور در مساجد یا پایگاه‌های بسیج و تشکل‌های محلی دوخت عروسک نمدی با طرح آهو را آموزش می‌دهند. دختران نوجوان به تنهایی یا به اتفاق مادران خود در این طرح شرکت می‌کنند و به عشق ضامن آهو (ع)، با پارچه‌های نمدی، عروسک می‌دوزند. این آهوها در بسته‌بندی‌های مخصوص، آماده شده و با آغاز دهه کرامت، در ورودی‌های شهر به زائران خردسال رضوی اهدا می‌شود. 
مدیر فرهنگسرای غدیر در ادامه گفت: هدف از این طرح، هویت‌بخشی به دختران نوجوان، افزایش اعتماد به نفس و روحیه همکاری، تکریم زائران خردسال، ترویج فرهنگ خدمت در جامعه و نشان دادن توانمندی‌های داخلی در تولید سوغات فرهنگی است. وی افزود: این طرح با الهام از آهو که نماد پناه گرفتن و جلوه‌ای از رأفت امام رضا (ع) است در واقع، نمای کوچکی است از زندگی سراسر مهربانی و بخشندگی حضرت رضا "علیه‌السلام" که می‌تواند به عنوان الگویی برای نسل جوان جامعه معرفی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار