گزارش ایسنا از گفتگوی وزیر با اولیا داوطلبان کنکور در مشهد؛
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حوزه برگزاری آزمون کنکور سال 94 در دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کرد.
کد خبر: ۴۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 11 June 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی و به نقل از ایسنا صبح امروز و در حاشیه بازدید وزیر علوم از حوزه برگزاری آزمون کنکور 94 در دانشگاه فردوسی مشهد، "یکی از اولیای شرکت‌کنندگان در کنکور با گلایه از سهمیه‌های دانشجویان ایثارگر در دانشگاه‌ها، گفت: متاسفانه سهمیه‌های جانبازان برای حضور در دانشگاه‌ها زیاد است."

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ وی عنوان کرد: ما نمی‌توانیم قانون را تغییر دهیم با این حال ظرفیت پذیرش دانشجو در حال حاضر به قدری زیاد است که تمام متقاضیان می‌توانند به دانشگاه بروند.

ولی یک کنکوری: سهمیه جانبازان زیاد است!وزیر علوم: نمی‌توانیم قانون را تغییر دهیم

برای جلوگیری از تخلفات علمی خارج از دانشگاه لایحه‌ای تنظیم شده است

دکتر محمد فرهادی درباره تخلفات علمی، عنوان کرد: متاسفانه در خصوص تخلفات علمی که خارج از محیط دانشگاهی صورت می‌گرفت قانونی وجود نداشت و به همین جهت ما در وزارت‌خانه لایحه‌ای تنظیم کردیم که از طریق دولت به مجلس ابلاغ خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا بروز تخلف و تقلب در پایان‌نامه‌های دانشگاهی را تائید می‌کنید؟»، ادامه داد: امروز ممکن است هر فروشگاهی که خدمات کپی و زیراکس را ارائه می‌دهد، تخلف کند؛ این مساله به دلیل اینکه تعداد دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی زیاد هستند، وجود دارد.

ولی یک کنکوری: سهمیه جانبازان زیاد است!وزیر علوم: نمی‌توانیم قانون را تغییر دهیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما به این منظور لایحه‌ای تنظیم کردیم، علاوه بر این، یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از تخلف در پایان‌نامه‌ها ثبت آن در یک سایت مشخص است.  

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به برخی از انتقادات به کمیته شکل گرفته در شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تعیین روسای دانشگاه‌ها، عنوان کرد: این مسئله را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده که مانند سایر مصوبات آن است.

وی ادامه داد: براساس این مصوبات اگر برای انتخاب رئیس یک دانشگاه در این کمیته اجماع صورت گیرد آن اجماع به شورا ابلاغ شده و با حکم وزیر رئیس دانشگاه منصوب می‌شوند.

فرهادی تاکید کرد: عدم اجماع مسئله در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهد شد.

وزیر علوم از دانشکده مهندسی و دانشکده معماری دانشگاه فردوسی بازدید کرد، وی پس از این بازدید در نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی کشور شرکت کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار