معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون وزیر جهاد کشاورزی هندوانه را یگ گیاه متوسط و کم آب بر دانست و افزود: عموم افراد تصوراتی مبنی بر آب بر بودن هندوانه در ذهن دارند در حالیکه این چنین نیست.
کد خبر: ۴۶۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 21 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس کشاورز با اعلام اینکه عدد مورد نظر به لحاظ کمی نگران کننده نیست، افزود: مجموعه محصولات صادراتی کشور مثل پسته، خرما، انگور، هندوانه، سیب زمینی و ... کمتر از پنج میلیارد مترمکعب آب مصرف می کند.
وی با بیان اینکه آب مصرفی برخی از این محصولات کیفی نیست، اظهارداشت: برای مثال کسی به درخت خرما آب شیرین نمی دهد و آب مصرفی پسته شور و نیمه شور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابراین مردم نباید نگران این مسئله باشند که برای محصولات صادراتی از آب فراوانی استفاده می شود.
وی در ادامه هندوانه را یگ گیاه متوسط و کم آب بر دانست و افزود: عموم افراد تصوراتی مبنی بر آب بر بودن هندوانه در ذهن دارند در حالیکه این چنین نیست.
کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشت گلخانه ای راهی بسوی کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی است.
وی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد بر لزوم هدایت کشت محصولات سبزی و صیفی به سمت فضای گلخانه ای تاکید کرد و افزود: حجم آب مصرفی این محصولات قابل توجه است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین توسعه کشت گلخانه ای را از سیاست جدی این وزارتخانه دانست و یادآورشد: کشت سبزی، صیفی و سایر محصولات در فضاهای گلخانه ای منجر به کاهش قابل توجه حجم آب مصرفی در کشور می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار