باعنایت به نزدیک شدن به حلول ماه ذی العقده و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در اجرای برنامه‌ های پیش بینی شده هفته حج امروز جمعه 30 تیرماه همایش آموزشی،توجیهی زائران حج تمتع96 خراسان رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ومدیر کل حراست سازمان حج و زیارت در محل سالن شهید بهشتی مشهدبرگزار شد.
کد خبر: ۴۶۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 21 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، این همایش در محیط آموزشی و شبیه سازی از ساعت 9 الی 11 برگزار شد که در ابتدای این همایش نماینده بعثه مقام معظم رهبری استان ضمن عرض خیر مقدم گزارشی از اقدامات استانی را ارائه کردند.
سرپرست حجاج ایرانی  حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در جمع زائرین حج سالجاری خراسان رضوی از پخش اطلاعات نادرست و شبهات در فضای مجازی انتقاد کرده و بیان  داشت :  سالها تلاش شده است  تا حج ایران در بهترین وضعیت خود ودر قله قرار گیرد و دربین کشورهای اسلامی الگو قرار بگیریم ، لذا نباید به این راحتی حج واجب الهی از سوی برخی از مغرضان دینی مورد هجمه قرار گیرد و در این موضوع اکثر مطالبی که به دروغ و از سوی افراد ضد دین تولید محتوا میگردید را رصد کردیم و پاسخ این شبهات را برای شفاف سازی به مردم ارائه داشتیم.
وی گفت : حق مردم ما دانستن واقعیت ها است و  پخش مطالب غیر واقع از سوی افراد ضد دین طبیعی است و در راستای رسیدن به اهداف آنها است ،لذا هموطنان ما نباید ندانسته این قبیل مطالب را پخش کنند و هوشیاری احآد مسلمانان در رفع شبهات لازم است و ما آماده پاسخگویی به این شبهات هستیم و مطالب زیادی در این موضوع تولید و در کانال های رسمی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بارگزاری گردیده که قابل دسترسی برای عموم است.
قاضی عسگر افزود : مردم شریف ایران با رصد این اخبار براحتی میتوانند به اهداف پشت پرده دستیابی یابند، بطور مثال هفت میلیون مسافر سفرهای خارجی را توصیه به هزینه سفر در مسیر امور خیریه نمی کنند و این در حالی است که 86 زایر حج را که برای انجام فریضه واجب دینی خود به حج مشرف می شوند توصیه به نرفتن به این سفر کرده و محکوم میکنند.
به حمدالله با درایت و تصمیم نظام حج سالجاری با اقتدار و کاملا عزتمندانه برگزار خواهد شد.
و ی گفت :جو کشور آماده برگزاری حجی آرام و شایسته است که همه تمهیدات لازم در اینخصوص در داخل کشور و عربستان از سوی مسئولین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام  معظم رهبری صورت گرفته است.
وی  افزود : همکاری مناسب طرف سعودی برای برگزاری حج سالجاری وتاکید بر ارائه خدمات مندرج در توافقات کاملا مشهود است که در این رابطه ویزای حج بصورت الکترونیکی صادر شده و در هفته گذشته نیز 40 تن داروی ایرانی به عربستان ارسال شده است؛ 
وی  گفت : اختصاص خیام بسیار مناسب در عرفات برای زایرین حج سالجاری از ویژگی‌های های امسال است که از شما زایرین عزیز نیز درخواست داریم با رعایت قوانین کشور میزبان ، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را در اجرای حجی آرام و ارائه خدمات شایسته یاری رسانند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خطاب به 5 هزار زائر حج تمتع حاضر در این همایش بر حضور زایرین در نمازهای جماعت مکه و مدینه،توجه به قرائت نماز و قران و ادعیه بعنوان بهترین ذخیره این سفر تاکید نمودند.
در ادامه نماینده پلیس فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد نیز توصیه های لازم در خصوص عواقب حمل مواد مخدر و داروهای ممنوعه را برای زائرین تشریح نمودند.
نصیری مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت از وضعیت مناسب موجود در عربستان ابراز رضایتمندی داشتند وبیان کرد : موضوع امنیت در سفر اخیر ریاست محترم سازمان به عربستان مجددا پیگیری شد  که وزیر حج عربستان نیز ضمن اهتمام به این موضوع بر حفظ کرامت زایرین تاکید داشت  و درخصوص سهولت در خدمات به زایرین بویژه زایرین ایرانی دستور اکید صادر شده که به حمد الله مشکلی برای حضور حجاج ایرانی را نخواهیم داشت.
وی گفت : توصیه به قوانین کشور میزبان و رعایت ادب و فروتنی و وقت شناسی از سوی زایرین ما میتوانند از بروز هر مشکل جلوگیری نماید.
مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت در ادامه از خصوصیات مچ بند شناسایی تهیه شده ایرانی ویژه حجاج نیز اطلاعاتی ارائه و اعلام  کرد این مچ بندشناسایی دارای اطلاعات کاروان و پزشکی زائرین است که در مواقع ضروری کمک شایانی خواهد نمود.
در بخش پایانی این همایش نیز در فضای شبیه سازی شده مناسک حج تمتع برای حاضرین بصورت عملی آموزش داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار