دكتر علي عسكري در نشست سراسري مديران مراكزصداوسيماتاكيد كرد؛
رئيس رسانه ملي در نشست سراسري مديران مراكز صداوسيما با اشاره به عزم كشور براي پيشرفت همه جانبه در عرصه‌هاي مختلف، نقش مراكز استاني در اين خصوص را تعيين كننده دانست.
کد خبر: ۴۶۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 15 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،دكتر عسكري در ابتداي سخنان خود با تبريك پيروزي جبهه مقاومت در موصل اظهار داشت: اين پيروزي داراي ابعاد مهم و تأثيرگذاري است كه هم اكنون فقط بخش كوچكي از آن بيان شده است و در آينده نتايج بزرگي را به همراه خواهد داشت.
وي تصريح كرد: داعش به عنوان يك گروه تروريستي زاده آمريكا اسرائيل و عربستان سعودي بوده و آن‌ها قصد داشتند تا با بوجود آوردن اين گروه خشن كه بويي از انسانيت نبرده اند، در عرصه منطقه‌ايي و بين‌المللي با قدرت نوظهور مبتني بر اسلام ناب محمدي مقابله كنند و آن را تحت تأثير قرار دهند كه با تلاش جبهه مقاومت ناكام ماندند.
رئيس رسانه ملي در ادامه با تاكيد بر تعامل موثر مديران مراكز استاني با قواي سه گانه كشور تاكيد كرد: صداوسيما به عنوان يك سازمان فرا قوه اي، كمك به تمامي بخش‌هاي اجرايي،  نظارتي و قضايي كشور را وظيفه خود مي‌داند  و معتقد است پيشبرد اهداف نظام در سايه همدلي ، همكاري و همفكري همه جريانات درون نظام امكان پذير است.
دكتر عسكري با اشاره به برنامه هاي دولت در زمينه  ايجاد شغل در استان‌ها، اظهار داشت : رصد و گزارش ميزان ايجاد شغل پايدار در استان‌ها به مردم در دستور كار صداوسيماي مراكز استاني قرار دارد. وي ادامه داد: اهميت موضوع اشتغال در كشور ايجاب مي كند تا همه بخش‌هاي رسانه‌ملي با پوشش اخبار اقدامات انجام گرفته در اين خصوص، زمينه نشاط و شادابي جامعه را فراهم كنند.
رئيس رسانه ملي در ادامه سخنان خود با اشاره به اهميت نقش صداوسيماي مراكز در توسعه منطقه‌اي گفت: مراكز صداوسيما بايد شناخت علمي و دقيق خود را از مناطق تحت مأموريت افزايش دهند تا در توليد محتواي اثرگذار به موفقيت دست يابند.
 وي تصريح كرد: صداوسيماي هر استان بايد با تشكيل كانون‌هاي انديشه، با حضور اساتيد و نخبگان استان‌ها، برنامه‌هاي خود را بيش از پيش به خواست و ذائقه مردم نزديك كنند تا اثرگذاري برنامه‌ها افزايش يابد.
دكتر عسكري در ادامه با بيان اين مطلب كه رسانه ملي بايد برنامه‌هايي خاص براي آشنايي جوانان و نوجوانان با حرف و مشاغل مختلف توليد و پخش كند يادآورد شد: در گذشته فرهنگ يادگيري شاگرد از استاد وجود داشت كه نقش مهمي را در ايجاد شغل ايفا مي‌كرد، كه متأسفانه اين فرهنگ به فراموشي سپرده شده است و لذا صداوسيما ضمن پرداختن به چنين فرهنگ‌هايي، زمينه معرفي مشاغل گوناگون را به مردم و به‌خصوص جوانان فراهم كند.
رئيس صداوسيما تصريح كرد: صداوسيماي مراكز استان‌ها بايد اهتمام ويژه‌اي در معرفي الگوها و اسوه‌هاي تلاش و نخبگان مناطق خود كه ممكن است مغفول مانده باشند، داشته باشد و هر مركز بايد متناسب با ويژگي‌هاي منحصر به فردخود با توليد برنامه‌هاي جديد، مشاغل مختلف را در مسير سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به نوجوانان و جوانان آموزش دهد.
رئيس صداوسيما همچنين معرفي فرصت‌هاي جديد سرمايه‌گذاري در كشور را در راستاي اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: راه‌اندازي شبكه ايران كالا طرح مهم و بزرگ رسانه ملي در مسير سرنوشت‌ساز اقتصاد مقاومتي است و بايد با كمك مؤثر مراكز استاني، اين شبكه به آئينه‌اي براي نمايش سازندگي و توليد در كشور تبديل شود.
وي با تاكيد بر اينكه فعال شدن همه نهادهاي فرهنگي يكي از ضروريات كشور براي پرداختن به موضوع  فرهنگ و فرهنگ سازي است، گفت: صداوسيما خود را در اين ارتباط پيشقدم مي داند و تلاش مي كند با توليد برنامه هايي ويژه به اصلاح برخي رفتارها ازجمله تغيير راهبرد مصرفي جامعه بپردازد.
رئيس رسانه ملي در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه‌ريزي‌هاي رسانه ملي در حوزه فضاي مجازي اشاره و تصريح كرد: اين فضا در سهولت زندگي مردم و حوزه رسانه‌اي و فرهنگي اثرات مهم و عميقي دارد كه بي‌توجهي به آن به معناي بي‌توجهي به ذائقه امروز مخاطبان است و به همين دليل رسانه ملي در صدد است با قوت در اين عرصه حضوري مؤثر داشته باشد.
رئيس سازمان صداوسيما به نقش ويژه مراكز استان‌ها در توليد محتوا براي فضاي مجازي اشاره و تأكيد كرد: صداوسيماي مراكز استاني موظف هستند در يك سال آينده ضمن بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌هاي مردمي منطقه، براي كسب جايگاه نخست در حوزه فعاليت‌هاي مربوط به فضاي مجازي تلاش كنند.
وي افزود: گسترش شبكه‌هاي موبايلي در فضاي رسانه‌اي كشور و استقبال مخاطبان از فضاي مجازي ايجاب مي‌كند كه بخش‌هاي مختلف رسانه ملي، توليد محتواي با كيفيت و با ضريب نفوذ بالا متناسب با نياز مخاطبان را در اولويت خود قرار دهند.
پيش از سخنان دكتر عسكري، معاون استان‌هاي رسانه ملي گزارشي از تلاش‌هاي يك سال گذشته مديران استان‌ها ارائه كرد و گفت: در اين نشست كه با شعار مديريت كار آمد و رسانه روز آمد برگزار مي‌شود نقشه راه آينده مراكز استاني صداوسيما ترسيم خواهد شد.
در اين نشست كه با حضور مديران كل مراكز استاني در مشهد مقدس برگزار شد، سياست‌‌هاي كلي سالانه مراكزصداوسيما اعلام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار