وزیر ورزش و جوانان درباره کاهش تصدی دولت در ورزش گفت: با تعامل خوبی که در تدوین برنامه ششم توسعه با مجلس انجام دادیم تصویب شد تا هزینه‌های بخش خصوصی در ورزش به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی استفاده کرد.
کد خبر: ۴۵۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 08 July 2017
به گزارش تابناک :  وزیر ورزش جوانان درباره کاهش تصدی‌گری دولت در ورزش بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که مبانی آن در بهمن ماه ٩٢ توسط مقام معظم رهبری تبیین فرمودند، شاه بیت آن استفاده از تمامی ظرفیت‌های اقتصاد کشور به منظور بالا رفتن بهره‌وری است.  اقتصاد ورزش در سطح دنیا اقتصاد بسیار بزرگی است ولی در ایران لازم است شرایط و سازکار مناسب‌تری را برای حضور بیشتر بخش خصوصی در ورزش فراهم کرد.  با تعامل خوبی که در تدوین برنامه ششم توسعه با مجلس انجام دادیم تصویب شد تا هزینه‌های بخش خصوصی در ورزش به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی استفاده کرد. لازم است قدم‌های دیگری نیز برداشته شود تا در کنار منابع دولتی، از سایر سرمایه‌ها برای کمک به توسعه ورزش استفاده کنیم.

وزیر ورزش درباره وضعیت پیشکستوان ورزشی به برنامه ورزش و مردم گفت: رسیدگی به وضعیت پیشکسوتان وظیفه همه ما است. اخیرا برخی از مقرری‌های پیشکسوتان افزایش داشته است. سعی کرده‌ام در حد امکان جویای حال پیشکسوتان باشم و از آنان ملاقات کرده‌ام.
 
سلطانی‌فر درباره کسب کرسی‌های بین المللی اظهار کرد: ورزش ابزار تعامل بین ملت‌ها است. برخی اوقات بوده است که ارتباطات سیاسی بین ملتها قطع شده منتها ارتباطات ورزشی آن‌ها برقرار بوده است. پس از برجام وضعیت جدیدی پیش آمد و جامعه بین المللی ورزش درهای خود را بر روی کشورمان باز کرد و ٧٠ رویداد بین المللی ورزش را پس از برجام میزبانی کرده‌ایم.  برجام برای ورزش کشور نیز دستاوردهای بزرگی داشت. حضور در رویدادهای بین المللی می‌تواند باعث کسب تجربه برای ورزشکاران ما برای حضور قوی‌تر در المپیک باشد.

او در ادامه گفت: متاسفانه سابقه داشته است که کشورهایی که در هیات رئیسه فدراسیون‌های جهانی حضور داشته‌اند از نفوذ خود به نفع کشورشان استفاده کرده اند. حضور مدیران ایرانی در فدراسیون‌های جهانی می تواند به نفع ورزش کشورمان باشد.   پس از اجرای برجام سعی داریم کرسی‌های مهمتری را در فدراسیون‌های جهانی بدست آوریم.


سلطانی‌فر با اشاره به هاشمی‌طبا خاطر نشان کرد: ما در یک دهه گذشته توانستیم  هاشمی طبا را بعنوان عضو کمیته بین المللی المپیک داشته باشیم که متاسفانه بنا بدلایلی از این موقعیت نتوانستیم بیشتر استفاده کنیم.  با مسولان وزارت خارجه دیدار داشتیم و خواهان حمایت بیشتر دستگاه دیپلماسی از ورزش شدیم و امیدواریم در آینده حضور جدی‌تری در فدراسیون‌های جهانی داشته باشیم.

وی افزود: تعامل جامعه بین المللی ورزش با ما پس از برجام، نشان می‌دهد بسیار جدی است.  با مسولان وزارت خارجه دیدار داشتیم و خواهان حمایت بیشتر دستگاه دیپلماسی از ورزش شدیم و امیدواریم در آینده حضور جدی‌تری در فدراسیون‌های جهانی داشته باشیم. در دو الی سه سال آینده امیدوارم بتوانیم کرسی‌های بین المللی بیشتری را کسب کنیم.

وزیر ورزش درباره صعود تیم ملی، با بیان اینکه مطالبه مردم تنها صعود تیم ملی به جام جهانی نیست، ادامه داد: صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ارزش‌های بسیاری داشته است. در این دوره بهترین صعود را به جام جهانی داشتیم.

سلطانی‌فر افزود: این صعود تاریخی نشان دهنده همت و تلاش تمامی اعضای تیم و کادر فنی بود. امیدواریم با فراهم کردن زمینه‌های لازم برای آماده سازی تیم، برای اولین بار در تاریخ از گروه‌مان صعود کنیم. در حال حاضر مطالبه مردم تنها صعود به جام جهانی نیست.

سلطانی فر درباره ورزش زنان نیز تصریح کرد: من وزیر ورزش همه ملت ایران هستم. بانوان که حدود ٥٠٪‏ جمعیت ما را تشکیل می دهند هم مورد توجه ویژه ما قرار گرفته اند. تلاش های ما در رفع ممنوعیت حضور بانوان در مسابقات جهانی از جمله در بسکتبال به ثمر نشست. بیشترین سهمیه بانوان در مسابقات المپیک ریو به دست آمد. اولین مدال المپیک بانوان با برنز کیمیا علیزاده به دست آمد و این روند رو به رشد در مسابقات جهانی هفته قبل تبدیل به نقره شد. در سطوح مدیریت ورزش نیز از بانوان استفاده خواهد شد. در بازدید از اردوی کاراته تیم ملی در چند روز قبل، از بانوان قول گرفتم که در المپیک ٢٠٢٠ در کاراته بانوان نیز علاوه بر رشته های دیگر در قسمت بانوان مدال های خوشرنگ تر کسب کنیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا از فریبا محمدیان رضایت دارد یا خیر؟ گفت: محمدیان بسیار پرتلاش، با انگیزه و پیگیر است.

وی درباره پروژه های نیمه تمام بیان کرد: حدود ١٠ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی اعتبار نیاز است که اعتبار قابل توجهی را در تخصیص منابع به این حوزه می طلبد. اولویت امسال تکمیل پروژه های با پیشرفت فیزیکی ٧٠٪‏ است. همگرایی خوبی با استاندارها و عوامل دست اندرکار برای تکمیل این پروژه ها داریم. اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان  مجلس شورای اسلامی حمایت بسیار خوبی را از وزارت ورزش و جوانان داشته اند. تعامل بسیار خوبی را با مجلس داریم که می‌توان از حمایت‌های نمایندگان برای پیشبرد ورزش استفاده کرد. اختصاص ٢٧ صدم  درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش ورزش نشان از تعامل خوب ما با مجلس محترم بود. باید از این اعتبارها به سمت ایجاد توازن بین استانهای برخوردار و محروم از جهت فضاهای ورزشی استفاده کرد.  امیدواریم در دوره جدید مدیریت صدا و سیما مشکل حق پخش تلویزیونی را در قالب یک فرمول برد-برد حل کرد.





منبع : ساعت 24
برچسب ها: وزیر ورزش ، جام جهانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار