باحضور اصحاب رسانه به مناسبت روز قلم برگزار شد ؛
گل و گلاب که در یک بعد از ظهر پنجشنبه به زیارت شهدا ، مفتخر شدند. این بار به دستانی که در بیعت با شهدا، "قلمدار" شده اند. این مراسم با نیت غبار روبی از "خود" و عطر و گل افشانی مزار "شهدا" به مناسبت روز جهانی قلم به همت سازمان بسیج رسانه در بهشت رضا(ع) مشهد برگزار شد .
کد خبر: ۴۵۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 07 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، در ابتدای این برنامه که  با حضور ده ها تن از اصحاب رسانه، شور و شکوه یافته بود، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در باره مقام بلند شهدای قلم گفت و اظهار امیدواری کرد: ان شاالله ماهمه ادامه دهنده را ه شهداء بویژه شهدای قلم و رسانه که با قلمشان شهادت شهیدان را رقم زدند باشیم  
«محمد آصفی» با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای قلم فرودی و آوینی افزود:ما باید مروجان حرفه ای و راستین اهداف بلند این عزیزان باشیم و تا پایان عمر  بر این عهد، بمانیم. 
وی افزود: باید توجه کنیم که شهداء قلم و رسانه در هنگام شهادت چه آرمانها،روحیات و رویکردهایی را داشتند 
بر اساس این گزارش در ادامه مراسم ، خبرنگاران با اهدای گل و عطر افشانی مزار ، به شهدای دفاع مقدس،مدافعان حرم، شهدای گمنام ادای احترام کردند و سپس بر مزار شهید اهل قلم، سردار مهدی فرودی و شهید برونسی، گرد هم آمدند. در این بخش از مراسم، روزنامه نگار دفاع مقدس و نایب رئیس خانه مطبوعات خراسان رضوی، شهادت را  عظیم ترین و زیباترین خبری دانست که در عالم اتفاق می افتد و انسان را به زیبا زندگی کردن و به اوج بندگی رسیدن هدایت می کند.
«غلامرضا بنی اسدی » با اشاره به سلوک شهدا افزود: در مطالعه زندگی شهدا می بینیم که آنان، قدم به قدم و روز به روز زیباتر زیسته اند تا به شایستگی انتخاب شدن برای شهادت رسیده اند. وی گفت: نمی شود کسی زیستن پر شکوهی نداشته باشد اما به پرشکوه ترین اوج که شهادت است برسد. وی گفت: شهادت، اتفاق نیست بلکه یک انتخاب است که خود انسان هم باید به انتخاب برسد و بعد از سوی حضرت حق برای ایفای رسالت شهادت انتخاب شود.  این رزمنده دفاع مقدس با گرامی داشت  مقام شهید رسانه و قلم «مهدی فرودی»افزود: شهید توامان در دوجبهه به دفاع از انقلاب برخاست. در جبهه نرم، قلم زد و برنامه ساخت و در جبهه نبرد نظامی نیز با نقش آفرینی برجسته ، حضوری پر شکوه داشت. وی با دعوت از اهل قلم به خوانش سلوک و رفتار شهید فرودی، به ضرورت درس آموزی از زندگی سردار شهید برونسی  پرداخت و افزود: شهید برونسی حلال اندیش ،حلال گفتار و حلال کردار بود و با این نگاه است که شهید مورد لطف و عنایت ویژه بی بی فاطمه زهرا(س) قرار می گیرد تا در سخت ترین شرایط عملیات هم به او توجه داشته باشند. 
غلامرضا بنی اسدی، با اشاره به مزار امام زاده ها که در ابتدای مدفون شدن در غربت بودند گفت: امام زاده ها هرجا مدفون شده اند غریب بودند اما شکوه نورانیت معنوی شان، آنان را از غربت رهانید و به کانون معنویت ، آبادانی و عمرانی و پایه های تمدن دینی و مرکز جذب قلوب تبدیل کرد. این فرایند ان شاالله در باره شهدا هم اتفاق خواهد افتاد و شهدا و به ویژه شهدای گمنام به  پایه های تمدن انقلاب اسلامی تبدیل خواهند شد و دور نیست که در قرن های آینده مزار شهداء گمنام به کانون های نور افزای جامعه تبدیل شوند.
این روزنامه نگار بسیجی افزود: امروز ما در کنار مزار شهدا عهد و پیمان می بندیم که  که میراث دار امین شهدایی باشیم که با قلم خود جغرافیای شهادت و ایثار را در همه پهنه گیتی گسترده اند 
در ادامه این مراسم یکی ازهمکاران شهید فرودی  و دوستان شهید چراغچی، در باره سجایای اخلاقی شهید و همچنین شهید چراغچی مطالبی را بیان کرد 
در پایان این مراسم همچنین فرزند شهید مهدی فرودی ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه ،مسئولان و مدیران شهری و استان در مراسم عطر افشانی و غبا روبی شهدا به خصوص شهید قلم و رسانه اظهار امیدواری کرد همه  در راه شهدا گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار