رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان‌رضوی گفت: به‌زودی بانک جامع اطلاعات بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی تدوین می‌شود.
کد خبر: ۴۵۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 03 July 2017
به گزارش تابناک : علیرضا دوانلو رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد خراسان‌رضوی در ارتباط با اقدامات و موضوعات انجام شده توسط هیئت بولینگ و بیلیارد در استان پاسخگوی سئوالات خبرنگار تسنیم بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

مسابقات رنکینگ بیلیارد در مشهد با چه هدف و حضور چند نفر برگزار شد؟

دوانلو: این مسابقات به مناسبت جام رمضان و ثبت‌نام 92 نفر آغاز شد که در این رقابت‌ها 64 نفر در جدول بازی‌ها با هم رقابت کردند. در این رقابت‌ها علاوه ورزشکاران استان، یک تیم چهار نفر نیز از خراسان‌شمالی حضور داشتند و در این رقابت‌ها شرکت کردند.

همچنین این رقابت‌ها نخستین یادواره شهید بنی‌اردلان بود که براساس توافق انجام شده با رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد قرار بر این شد تا هر ساله چنین رقابتی در سطح استان یا کشوری برگزار شود. هدف از برگزاری این مسابقات تشکیل تیم استان، استعدادیابی و نشان دادن جذابیت این رشته ورزشی بود.
در سال‌جاری چه تعداد مسابقه در سال جاری تدارک دیده شده است؟

دوانلو: در گذشته تنها دو یا سه مسابقه در استان برگزار می‌شد، اما در سال جاری حداقل 8 رقابت برگزار خواهیم کرد و تا 21 مسابقه نیز در صورت جذب اسپانسر توان برگزاری داریم.باید ببینیم تا با پایان سال با توجه به توان و حمایت‌ها چه میزان به برنامه‌های تدوین شده جامه عمل خواهیم پوشاند.

برای سال جاری چه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است؟

دوانلو: در ابتدای برنامه‌های سال جاری به‌دنبال حل تجاری تلقی‌شدن باشگاه‌های بیلیارد بودیم که در این راستا مصوبه‌ای از سوی شورای شهر تصویب شد و این مشکل حل شد.

همچنین در سال جاری در ایجاد ساختارهای لازم از گرفتن اتاق برای هیئت و ایجاد کمیته‌ها آغاز کردیم که در این راستا کمیته بانوان، پیشکسوتان، جوانان را که در گذشته وجود نداشت تشکیل دادیم. تدوین سند راهبردی توسعه رشته ورزشی بیلیارد نیز از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری است.

بازدید از باشگا‌ه‌های بیلیارد استان را آغاز کرده و به بررسی مشکلات پرداخته که تاکنون از 9 باشگاه بازدید به عمل آمده است. برنامه فرهنگی مستمری نیز در دستور کار هیئت است تا نگاه مثبت به این رشته ورزشی به وجود آید چرا که این رشته سالم و جذاب است.

بانک جامع اطلاعاتی هیئت بیلیارد و بولینگ در حال تدوین است تا بتوانیم ورزشکاران و مربیان این رشته را سازمان‌دهی کنیم. آموزش توجیهی مربیگری و داوری نیز در سال جاری اجرا خواهیم کرد.
در ارتباط با آکادمی رشته بیلیارد چه اقداماتی را انجام داده‌اید؟

دوانلو: برای ایجاد آکادمی بیلیارد برنامه‌ریزی کردیم اما ساخت آکادمی امکانات زیادی لازم دارد که در این زمینه در حال رایزنی هستیم.  برای ایجاد آکادمی نیاز به مکانی داریم که بتوانیم در آن به صورت مستمر موضوع آموزش را پیگیری کنیم. در تلاش هستیم تا بتوانیم آکادمی این رشته را تا پایان سال محقق کنیم.

در استان چه تعداد باشگاه بیلیارد فعالیت می‌کنند؟

دوانلو: در استان در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد باشگاه‌ها وجود ندارد چرا که موضوع تجاری تلقی شدن باشگاه‌ها سبب شده بود تا باشگاه‌ها به صورت زیرزمینی  و مخفیانه فعالیت کنند و این رشته ورزشی در حال رکود بود.

آماری که اداره کل ورزش و جوانان استان در اختیار دارد فعالیت حدود 40 باشگاه به صورت قانونی در مشهد است که از این تعداد بیشتر باشگاه غیرمجاز در حال فعالیت هستند.
در باشگاه‌های استان تاکنون تخلفی روی داده است؟

دوانلو: از اقدامات ما در هیئت ایجاد کمیته بازرسی و نظارت است و نسبت به مسائل موجود در باشگاه حساس هستیم و در صورت گزارش هر گونه تخلفی با آن برخورد خواهیم کرد.

تاکنون شاهد انجام تخلفی در باشگاه‌ها نبوده و اگر اتفاقی نیز رخ می‌دهد به صورت پنهانی است. منشور اخلاقی و حرفه‌ای نیز در این راستا تهیه شده و به طور جدی با بروز تخلف در باشگاه‌ها برخورد می‌کنیم.
 نگاه استان به رشته ورزشی بیلیارد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دوانلو: نگاه مسئولان در شهر نگاه مثبتی است، بیلیارد رشته جذاب و پرطرفداری است که بسیاری از تیم‌های ملی در دنیا با این ورزش ریکاوری می‌کنند. در این رشته فعالیت زیاد و سبب هماهنگی اعصاب و روان می‌شود و خلاف تصور در یک بازی ورزشکار بیش از 10 کیلومتر پیاده‌روی می‌کند.

ورزشکاران استان دارای چه عناوینی بوده و سخنان پایانی خود را بیان کنید.

دوانلو: بیلیارد در دنیا از جمله رشته‌‌های مدال‌آور بوده و سبب برافراشته شدن سرود ملی کشورها مانند سایر رشته‌ها می‌شود. اسکندری داور بین‌المللی رشته بیلیارد از جمله داوران کشور از خراسن‌رضوی است. شهاب ابوذریان از ورزشکاران استان در مسابقات بین‌المللی چین حضور پیدا خواهد که عضو تیمی ملی بیلیارد استان در سن کمتر از 21 سال است. وحید شاهین‌فر دیگر ورزشکار استان نیز در مسابقات جهانی مصر شرکت خواهد کرد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار