نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: زیرساخت های مازندران به هیچ عنوان آماده پذیرش مسافر و گردشگر نیست.
کد خبر: ۴۴۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 26 June 2017
 ایسنا، آیت الله نورالله طبرسی با اشاره به طرح های ساماندهی دریا اظهار کرد: در هر سال میلیون ها توریست برای گذراندن تعطیلات تابستانی و استفاده از مواهب طبیعی از جمله گردشگاه های جنگلی و دریا، به استان مازندران می آیند و باید طوری برنامه ریزی شود که از فرصت حضور گردشگران و مسافران برای رونق اشتغال، عمران و آبادانی منطقه استفاده صورت گیرد.
 
وی با انتقاد از بخشی نگری مسئولان کشوری در ارتباط با سواحل خزر نیز خاطرنشان کرد: سال ها است که بر ضرورت ایجاد نگرش ملی درباره استفاده از سواحل و دریا، پیشنهاداتی ارائه می‌شود اما تاکنون هیچ طرح و برنامه ملی و کلانی از سوی دولت مطرح نشده و با آغاز فصل گرما، مسئولان مازندران را با هجوم مسافران تنها می‌گذارند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: زیرساخت های مازندران به هیچ عنوان آماده پذیرش این همه مسافر و گردشگر نیست و در هر سال بر مشکل‌های فراوان آن از جمله فرسودگی راه های مواصلاتی، تبدیل مزارع کشاورزی به ویلاهای تفریحی، آلودگی های زیست محیطی و نابودی منابع طبیعی و عرصه های جنگلی افزوده می‌شود و کشاورزان با کمبود آب زراعی و گرانی نهادهای کشاورزی و مشکل فروش برنج در فصل برداشت روبه رو هستند.
 
طبرسی با اشاره به نبود منابع مالی و اعتباری در مازندران برای برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی مسافران، گفت: هجوم مسافران و نبود هرگونه مراکز و منابع فرهنگی پایدار، شرایط را برای ایجاد ناهنجاری های شدید اجتماعی و فرهنگی فراهم می کند و اضافه شدن این مسائل بر مشکلاتی مانند بیکاری و معضل زیست محیطی موجب نگرانی شدید مردم مازندران شده است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: زمانی که از این همه ظرفیت های متنوع و منحصر به فرد برای رونق تولید و اشتغال و به نفع پیشرفت اقتصاد و فرهنگ استفاده نمی‌شود، فرصت ها تبدیل به تهدید شده و دورنمای توسعه مازندران را با چالش های جدی مواجه می‌کند.
 
طبرسی گفت: بیشتر رودخانه های مازندران خشک و منابع آب زیرزمینی رو به اتمام و جنگل ها در حال عقب نشینی به سوی ارتفاعات هستند و با وجود تلاش مسئولان هر روز مراتع و زمین های بکر کشاورزی تبدیل به سکونتگاه هایی می شود که فقط به مدت چند روز در سال مورد استفاده قرار می گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار