فرمانده سپاه امام رضا(ع):
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خواستار توجه بیشتر به مساجد از سوی قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی شد.
کد خبر: ۴۴۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 26 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوبعلی نظری  در ضیافت اندیشه در جمع فعالان بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار داشت: امسال برنامه‌های بسیج را تغییر دادیم و با توجه به تاکیدات رهبری و زمینه رویکردهای بسیج به ویژه بر مسجدمحوری تاکید کردیم. با نگاه الگوسازی حتماٌ نیاز به پرورش موضوع داریم.
وی گفت: در این حوزه سخت نیازمند پرداخت رسانه‌ای به موضوع مسجدمحوری هستیم و باید مسجد محور فعالیت‌ها باشد تا همه بتوانند در زمینه مساجد الگویی فعال باشند و یک نمونه کار در این زمینه ارائه دهیم. امسال تقاضا داریم از تمام اصحاب رسانه که در این زمینه فعال باشند و در شورای بسیج رسانه باید این موضوع طرح شود و بسیار بر این مسئله تاکید داریم.
سردار نظری گفت: اعتقاد ما بر این است که با تاکید بر رویکرد جدید مقام معظم رهبری مساجد می‌توانند مکان‌ها و نقطه معنوی خوبی برای تشکیل هسته‌های معنوی باشند. حتی در حوزه اقتصاد مقاومتی مساجد نقش دارند.
وی در ادامه با اشاره به اصطلاح آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است تصریح کرد: آتش به اختیار یک اصطلاح نظامی است و به زمانی اطلاق می‌شود که جبهه نداریم و اگر خطوط قابل تفکیک نباشد آتش به اختیار هستیم. البته که ملاحظات عمده در آتش به اختیار مورد نظر است و نیاز به هماهنگی داریم اما ابتکار عمل در اختیار واحدهای عملیاتی است و در عرصه جنگ نرم نیز قابل اجرا است. وقتی میدان مغلوبه می‌شود آتش به اختیار پیاده سازی می شود زیرا گاهی قرارگاه‌های واسط کارکرد خود را ندارند و فاقد کارایی هستند.
سردار نظری ادامه داد: وقتی قرارگاه‌های واسط به هر دلیلی وظایف را انجام ندهند و مسیر، مسیر درستی نباشد سلسله مراتب قطع و میان قرارگاه با مردم پل زده می‌شود. بخش رسانه‌ای ما در مقابل هجمه دشمن اگر قادر به تشکیل جبهه نباشد آتش به اختیار قابلیت اجرایی دارد. یکی از جاهایی که می‌تواند هسته‌های عملیاتی ما را در این حوزه ساماندهی کند مساجد هستند.
وی افزود: مساجد را باید یک بار دیگر متناسب با طراز انقلاب اسلامی بازسازی و مساجد باید در همین طراز دارای کارکرد باشند اما در این حوزه عقب ماندگی داریم. باید مسائل حتی عبادی و فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در مساجد بازنگری شود و می‌توان هسته‌های مقاومت اقتصادی را در مساجد تشکیل داد. اگر مصرف مدیریت شود و در مسیر دقیق قرار گیرد تولید و بازار و تجارت و توزیع نیز اصلاح می‌شود. در مساجد حتماٌ با تشکیل هسته‌های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مصرف را تغییر می‌دهیم و در مساجد الگویی این مهم را پیش بینی کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم ما رسانه و بسیج رسانه است بیان کرد: این ظرفیت را در اختیار داریم.افکار عمومی امروز بسیار مهم است و امروز بسیار سریع و فوق العاده به واسطه رسانه‌ها اثرپذیر شده اند و کیفیت رسانه ضریب تاثیرپذیری رسانه را افزایش داده است. نیازهای رسانه‌ای حوزه انقلاب مشخص و بارز است و باید به زیبایی و خوبی و با توجه به این ظرفیت و حساسیت و با تشکیل جبهه، اقدامات را انجام دهیم و باید قرارگاه فعال رسانه‌ای در استان ایجاد کنیم و شورای بسیج رسانه استان نیز برای فعال کردن بیشتر مساجد برنامه ریزی داشته باشد.
سردار نظری در پایان اظهار داشت: رابطه مردم و خانواده ها با مساجد را باید بیش از پیش فراهم کنیم و این اقدامات کوچک به یکدیگر متصل شوند تا ضربات اساسی به دشمن وارد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار