یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: حمله سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه پاسخ به اقدام این گروه بود و می‌توان گفت یک تنبیه تدافعی بوده است.
کد خبر: ۴۴۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 25 June 2017
به گزارش تابناک : فریدون مجلسی، درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه و واکنش‌های احتمالی آن گفت: حمله به مواضع داعش واکنش‌های حادی در پی نخواهد داشت زیرا این گروه تروریستی امروز در وضعیتی قرار گرفته است که همه کشورهای درگیر در منطقه با جنگیدن با آن موافق هستند.

او خاطر نشان کرد: حتی کشوری مانند عربستان هم به صورت ظاهری موافق حمله به داعش است.

مجلسی تاکید کرد:  چیزی که برای ایران از لحاظ تبلیغاتی و نظامی اهمیت دارد دقت در هدف‌گیری است که موشک‌های  پرتاب شده  به اهدافی که از قبل پیش‌بینی کرده اصابت کرده است یا خیر؟

این کارشناس امور بین الملل با اشاره به این که در انتشار خبر حمله موشکی از سوی سپاه پاسداران صراحت و شهامت وجود دارد، عنوان کرد : حجم اطلاع ‌رسانی و شفافیت در امر انتشار این خبر نشان‌دهنده آن است که کار به خوبی صورت گرفته و اهدافی که از قبل پیش بینی شده بوده مورد هدف قرار گرفته‌اند.

او در ادامه افزود: بازتاب حمله نشان می‌دهد که سیستم موشکی ما به خوبی عمل کرده است و اگر بخواهند اقدام مجددی کنند با چنین حمله‌های تدافعی مواجه خواهند شد که من نام آن را تنبیه تدافعی می‌گذارم.

مجلسی با اشاره به حمله آمریکا به مواضع داعش در خاک سوریه بدون اطلاع این کشور گفت: ایران درحالی دست به این حمله زد که دولت سوریه اطلاع  کامل داشته است، از نظر حقوقی این اقدام کشورمان پاسخ به  حمله یک گروه تروریستی بوده و کسی نمی‌تواند از آن ایراد بگیرد.

این کارشناس روابط بین الملل تاکید کرد: تصمیم‌گیران کشورمان باید دقت کنند که این حمله بهانه‌ای نشود برای ایران که پایش به یک جنگ فرسایشی کشانده شود که در بلندمدت به سود ایران نخواهد بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: برای مبارزه با داعش و وضعیت نابه‌هنجاری که در منطقه وجود دارد باید یک کمک دسته‌جمعی صورت گیرد. ما برای مبارزه با این گروه تروریستی حتی باید با کشورهایی که رابطه دوستانه نداریم نیز پشت میز مذاکره بنشینیم و به یک اقدام دپلماتیک دست پیدا کنیم.

مجلسی با اشاره به این که اقدام ایران می‌تواند فصل تازه‌ای را باز کند، گفت: هنگامی که با اقدام علنی کشورمان سایر کشورهایی که خود درگیر داعش هستند و حتی بیشتر از ما هم قربانی داده‌اند آن را محکوم می‌کنند می‌توان امیدوار بود که راه حل بهتری پیدا شود.

او در پاسخ به این سوال که این حمله موشکی می‌تواند در روابط ایران و آمریکا تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: سوابق گذشته و سخنان اخیر دولت ترامپ نشان می‌دهد که روابط گرمی بین ایران و آمریکا وجود نخواهد داشت.

مجلسی تاکید کرد: معتقدم روابط با کشورها باید جدی همراه با احترام باشد حتی با کشوری مانند عربستان که امروز خود را بزرگترین دشمن ایران معرفی می‌کند همچنان خواهان کشاندن جنگ در داخل کشورمان است.

او یاد آور شد: حمله به سفارت عربستان فقط به سود این کشور بود، آنان در شرایطی که ایرانی‌ها کشته بودند در موضع  تدافعی قرار داشتند که با هجوم به سفارت این کشور شرایط عوض شد و ما حتی یک پوزش به آن‌ها بدهکار شدیم. برای مبارزه با گروهی مانند داعش ما حتی باید با عربستان نیز رابطه بر قرار کنیم.




منبع : ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار